Wednesday, August 1, 2012

Pandang suami makan perut kosong terus kenyang

Salam Ramadhan

Amaran : ni  bukan cerita  jiwang-jiwang . cerita ni berkisar mengenai  juadah berbuka puasa kami semalam.Jangan loya , muntah atau beperasaan seumpama dengannya bila aku bagitau yang aku masih membeli  ayam masak sos  sebagai juadah untuk berbuka puasa tapi kali ni aku cuma beli ayam je, nasi putih aku masak untuk tambahan makanan  aku beli kacang panjang + labu kuning masak lemak dan tempe goreng campur kacang panjang. Pencuci mulut aku beli popia goreng kat lan popia,(sambal popia abang lan ni masih terlebih gula) ngan lengkung  merah yang aku buat hari tu.la la la

Haish kenapalah masa berbuka semalam aku tak lalu makan perut ni rasa kenyang semacam,  tambah-tambah lagi bila melihat suami aku ngan rakusnya memakan ayam masak sos bersama nasi putih*rakus ayat penyedap cerita*. Aku perasan dari mula  berpuasa sampailah sekarang ni  hampir 5 atau 6 kali aku dah  beli ayam masak sos  aku sendiri  pun naik jelak.Aku tengok suami aku makan selamba je. "patutlah majoriti penghuni neraka adalah wanita" ,"aku kata dalam hati.Tiba-tiba aku insaf....................


Selamat menjalani ibadah puasa .


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina