Thursday, September 6, 2012

Hobi yang buat orang sentap

Sampai hati ko kak limah ko membiarkan aku ngan sipumpkin terkapai -kapai kelemasan sakit dilambung ombak kerinduan,pui pui pui lenkali  jangan harap wa nak ajak lu keluar lunch, lu baca je lah blog gua kalau lu mau ambik tau kat mana  wa lunch ngan sipumpkin.Ada wa kesah siibu ketam cuba nak mengajar anak ketam berjalan secara lurus

Berbalik pada agenda semalam  ; lepas pegi klinik  balik tu aku ajak  yuyi pegi Cosway kat  Giant Bukit Tinggi, aku nak beli washing net ,  washing net yang aku beli kat JJ tempoh hari dah terbarai. aku  cukup suka ngan washing net cosway tahan lasak, bermutu dan jaringnya agak halus kalau nak dibandingkan  ngan washing net jenama lain, tetiba je wa  berfikir cara  Marketing Executive  syarikat Cosway  mempromosi produk cosway.

Yuyi  tunggu  dalam kereta  sementara aku beli barang kat cosway ,mungkin boring tunggu lama dalam kereta dia keluar pegi   food court terserempak ngan aku yang sedang menapau chicken chop untuk  gula-gula hacks, lamb chop untuk suami  . Aku , yuyi dan firdaus dah kenyang ,  sebelum  gerak pegi giant  kitaorang dah perkena Western food kat D 'tavern.

Dah lumrah setiap kali  jejak kaki kat Giant ni  tak sah sekiranya Firdaus tak bermandi peluh bermain  dekat playground  berselahan food court ni. Memandangkan yuyi dah lalok semacam disebabkan tak cukup tidur  aku hold dulu permintaan Firdaus. Yuyi plak cian ngan adik kesayangan dia tu seboleh-boleh dia nak temankan adik dia bermain kat situ  paling kurang sejam. Bila diberi green light  Firdaus apa lagi umpama tak cukup tanah dia berlari. Sementara tunggu firdaus habis bermain , Yuyi  oder kueh teow goreng  untuk dimakan kat tempat yang disediakan  berhadapan ngan playground .

No hp budak baju biru tu 10000100 , dia tinggal kat rumah hotel katanya Firdaus.
Mata dah lalok tapi dalam hati ada taman ; nak  temankan aku pegi pasaraya dalam hal ni sapa yang jadi mangsa pompuan indon  goreng kueh teow tu juge jadik mangsa .Ada ke patut ? masa yuyi oder kueh teow goreng  kat sorang pompuan indon linkungan umur 20an  dia boleh cakap kat  indon tu yang kueh teow  kat situ  dah siap digoreng awal -awal bila orang nak oder barulah dipanaskan .Bising  indon tu menafikan cakap-cakap yuyi  mengenai  kueh teow goreng kat situ .Muka sentap dowh  indon tu dengar statement yuyi , lagi sentap bila dia ternampak yuyi ketawa terbahak-bahak.Aku konpiusan aku tanya yuyi  kenapa dia cakap camtu. Alasan yang yuyi bagi tak masuk akal langsung , ada ke patut dia saje kacau indon tu sebab dia tengah boring . .cis yuyi ni dah tak de keja lain. ni lah salah satu hobi dia  mengacau budak pompuan yang bawah umur.
Abaikan muka yuyi yang macam minah pit ,  nampak sangat dia menahan mata dari mengantuk
Makan kueh teow goreng bersama Each A Cup blueberry smothie, kalau tak silap aku.

Wa cukup marah bila wa dapat tau yang kak limah  menyilentkan  hpnya , kalau wa  berfikir cara ganster  dari tadi wa dah  pijak Kak limah sampai lunyai nasib baiklah wa berfikir cara seorang perempuan yang lemah lembut dan bersopan santun serta ada potensi untuk dipilih menjadi ustazah pilihan. 

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina