Tuesday, September 18, 2012

Khadijah Adibah Ahmad-kita berkenalan di laman muka buku

Salam cik ina, sy diba, silent reader cik...
Khadijah Adibah Ahmad 11:42am Sep 17
Salam cik ina,

sy diba, silent reader cik ina.. carik emel cik ina tak jumpe2.. sy x reti kot.. hehe.. sy baru baca post cik ina kata sedih terdelete entry kan. sy boleh save previous entry yg terdelete tuh, sbb sy baca blog cik ina ni pakai google reader. jd kiranya sy subscribe blog crazymoney71.blogspot.com.

sy bkn nk tunjuk pandai ke ape, tp sy nk tolong la attach balik entry tuh,sy phm. cik ina tulis blog utk kenang2an kan. sbb sy pun tak tahula google reader ni simpan file mcm mane.. sbb kalau sy bukak blog, entry tu tade. tp kt google reader. adela plak..

jadi, sy mntak emel cik ina utk sy attach entry tuh... kt fb ni tak boleh nk attach la.. huhu..

Terima kasih tak terhingga pada  Khadijah Adibah Ahmad , atas bantuan dia aku dapat republish entry aku yang terdelete pada 15/9/2012  .Seriously , selama ni aku pun tak tahu yang kita boleh dapatkan semula entry yang dah didelete melalui  google reader.

Cik ina minta maaf kerana lambat respon message yang  Khadijah hantar melalui  facebook message  masakan air tangan bonda   buat pengetahuan Khadijah opis cik ina telah meng x facebook .  cik ina dapat facebook message yang khadijah hantar  ni  pun melalui email pagi  tadi  .



_________________________________________________________________


Entry  nilah yang aku dah publish pada 15/9/2012 tapi  telah  terdelete pada 17/9/2012  hari minggu

Terima kasih ummi khalish sebab ambil berat tentang diri  cik ina. Syukur Alhamdulillah cik ina okey seadanya .

Berbalik pada cerita hari rabu hari tu ;  aku tengok Firdaus dah start  selsema ngan batuk semula Jadi pada hari rabu petang aku bawak dia  ke klinik kesihatan berdekatan .Alang-alang dah bawak Firdaus  jumpa doktor aku suruh doktor tu  tengok sekali  3 benjolan kecil yang  agak  keras hinggap kat ibu jari firdaus  . Kali ni aku nak tengok doktor   ni cakap apa plak  bulan lepas aku pernah tanya sorang doktor  pompuan kat klinik yang sama pasal benjolan tu,  dia cakap tanda lahir  yang paling best sekali  dia bagitau aku yang dia pun ada tanda lahir yang sama. Tergelak aku lepas dengar jawapan dia tu. Aku yang belajar setakat SPM ni  pun  boleh rasa statement dia tu tak masuk akal langsung.

Lega hati  aku ..... doktor  bagitau aku yang benjolan tu sejenis  kutil , dia suggest ubat  "duofilm solution"  ubat ni tak de kat situ  dia suruh aku beli kat luar  katanya lagi, kalau rajin titiskan dekat kutil tu InsyaAllah kutil tu akan kering dan kemudian boleh dibuang.


Duofilm solution

Firdaus memang suka sangatlah  kalau dapat naik komuter.
Buat macam rumah sendiri
Apasal muka firdaus ni hitam semacam
Jangan risau nombor je  nampak riban tapi  servis tip top tak sampai 1/2 jam pun aku kat situ

Sebelum balik ke rumah aku bawak Firdaus makan kat tempat biasa.

Nilah dia kutil /warts yang doktor pompuan tu petik tanda lahir  
Aku order barli ais Firdaus order milo ais  last last dia yang minum barli ais aku
cili jeruk -kecur air liur
nasi goreng cina untuk firdaus nampak macam sikitkan, jangan risau  kat sebelah ada lagi 1/2 pinggan
Chicken chop kedai ni  feveret aku 
Boleh ! chicken chop yang ini aku kongsi ngan Firdaus 


Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina