Tuesday, October 30, 2012

Petang minggu aku ; Are U Hot Enough ; waroeng penyet

Petang minggu tu  yuyi ajak aku beli barang dapur  kat pasaraya Giant. Aku on je kebetulan aku memang dah kehabisan barang penting macam ubat gigi dan axion. Pasaraya Giant yang  yuyi ajak aku pergi ni  memang   tak de tempat makan yang dapat membuka selera kami anak beranak, kalau ada pun cuma jagung dan waflle  Nelson . Bak kata orang tua lain padang lain belalang lain orang lain ragamnya anak-anak aku ni cerewet sikit dalam memilih tempat makan. Cerewet anak-anak aku tu bukanlah bermaksud  mereka  nak makan makanan yang sedap je   tapi cukuplah   makanan yang  mereka makan tu   cukup rasa , cukup bahan dan dimasak dengan sempurna.itu je,simple kan.

Cadangnya, petang minggu tu yuyi  ajak aku ngan Firdaus  makan kat D'Tavern, tapi  tempat tu tutup plak kemudian di bawak kami  ke KFC tapi yang bestnya masa  dipertengahan jalan menuju ke KFC aku boleh suruh yuyi  cari tempat makan yang lain .Cari punya cari last sekali jumpa Waroeng penyet ala  cari apa kebendanya tempat makan ni bersebelahan dengan rumah yuyi  je.


Sesekali dapat makan sekerim peppermint kat pasaraya Giant

 Waroeng penyet di Harbour Palace kenalah dengan citarasa  yuyi yang sukakan makanan yang pedas++++ tapi kalau dengan tekak aku memang idaklah , sekiranya  aku nak makan gak  aku kena sediakan  dua botol air minuman bersize bagak .
 Ada je benda yang nak disembangkan
 Firdaus suka buli akak dia
 budak nakal
 Teh O limau ais ; pesan  aku  ; sila gunakan bekas minuman  yang agak stabil dan setaraf dengan  restoran yang ada klas (aku cuma nak bagi sedikit peringatan sebelum ada meja yang melayang dengan sendirinya :).
 Jus avakado kata yuyi kat seberang  sana femes air ni
  bakso terbaek
hidangan ayam penyet ; kasihan Firdaus kena makan ayam yang ada sambal pedas maafkan mak , mak tak  tahu yang  sambal tu pedas banget :(
Anak-anak ku semua , sebelum makan kena baca doa dulu



Sebelum makan sila pastikan  toilet kat rumah anda boleh beroperasi dengan  sempurna: )


Sekadar luahan hati

Hampir  80% kawan yuyi adalah  kawan lelaki . Daripada karektor dia aku percayalah sangat  yang kawan dia ramai lelaki dibanding pompuan. tapi cian sangatlah pada sorang budak  pompuan yang 24 jam mengaku yang ramai kawan lelaki dibanding kawan pompuan tapi bila bercakap style minah cintan dan kak nam OMG. lu gua lu  gua kau boleh ke?

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke sini Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina