Tuesday, March 2, 2010

lagi sikit nak expired



Ajaran sesat aku kali mengelakkan roti dari expired. bahannya kat atas ni kismis.kalau nak sedap letak kismis lebih sikit. kalau nak save bajet jangan letak langsung.



susu segar lebihan aku buat puding karamel ari tu. setengah kotak campur gula (150grams) telur sebiji, kismis , ngan butter sesudu.kalau takde butter, majerin pun boleh.



saja aku letak badam hancur.itu pun hari raya lepas punya.tak letak pun boleh.kacau dalam adunan kat atas.




sapukan loyang ngan majerin sikit.sapukan setiap keping roti ngan majeri atau butter. sapu sedikit je.susun dalam loyang .tekan-tekan sikit.





curahkan adunan yang kita kacau tadi.biarkan berendam dalam 15 minit atau 30minit.



bakar dalam oven selama 40 minit suhu 160 darjah.cara bakar cara bain marie, loyang puding roti tadi letak dalam loyang yang berisi air. macam cara aku bakar puding karamel tadi.kismis banyak sebab nak memuaskan nafsu tekak sendiri . sorrylah model aku tak de.masa aku buat ni pukul 10 malam firdaus dah tidur.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina