Friday, March 19, 2010

Satu kacang merah satu kacang kuning



Firdaus suka sangat tengok kartun satu kacang merah satu kacang kuning, dia pun suka makan bubur kacang merah. tapi bubur ni tak letak santan.Aku masak ikut cara mak mertua aku masak. dorang cina kalau masak apa-apa kacang , dorang tak letak santan.







firdaus menghayati makan kacang merah.





aku letak low fat milk sikit, supaya dia ada rasa lemak sikit.




gula pasir ganti ngan gula tebu kuning. aku dah tunjuk dulu bungkusan gula tebu kuning ni di dalam entry kat sini.





rebus kacang merah.jangan beli kacang merah yang susah nak empuk. kacang merah ni tak besar sangat.



rebus sampai betul-betul empuk.





bila dah empuk masukkan gula batu kuning ngan susu low fat milk.




masak lagi sampai betul-betul empuk.




kacau 3 biji telur.

sarapan pagi roti telur cheese. selongkar dalam peti ais jumpa roti yang dah expired.roti akan tahan lebih lama kalau kita letak dalam peti ais. semua bakteria tak aktif dalam peti ais . jadik roti tu akan lebih tahan lama dan tak berkulat.info tu aku dapat masa seminar permakanan kat tempat keja hari tu .




garlic butter yang dah cair.




cheese.




roti expired.




celup roti dalam telur.





masak dalam pan.sebelum tu letak butter garlic yang cair tadi.




bila dah garing terbalikkan.







gunting roti segitiga, supaya senang nak makan, terutama kanak-kanak yang bah umur 6 tahun.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina