Monday, April 12, 2010

Terima kasih Awie sekeluarga



Korang mesti ingat Awie penyanyi rock. mesti lumba-lumba, nak buka blog akukan. nama dia Awie , orang asli kat tanjung sepat. Minggu lepas aku pergi perkampungan dorang.





Bersantai -santai ditaman sebelum bertolak ke sg pelek, tujuan destinasi.








gambar curi, ayah dan anak.Firdaus tengah makan tembikai ngan betik.



happy dalam kereta ngan popo dlm bahasa cina (nenek).




duduk lalok dah letih sangat.




MIL singgah sembahyang jap kat sg pelek.




kawasan tokong ditanam ngan buah naga.




pokok Jambu batu.




Firdaus dah lama tak main dalam longkang. melepaskan tekanan.










sepanjang perjalanan.









Pantai batu laut



ahli perlayaran sinbard tengah mencari tempat nak berlabuh.kwang kwang.




Rumah orang asli.




Rumah orang asli lagi.





Di kebun jambu Awie.









Bini awie, anak dia ngan Firdaus.



MIL ngan Firdaus kat tempat kraftangan orang asli.



Pokok jambu air




Nama pun orang asli, mestilah dorang mengunakan dapur kayu, baru nampak asli, betul tak?Tapi aku suka masak pakai dapur kayu ni.masak gulai, pakai dapur ni , sodap.




Bengkel kerja orang asli.




Kucing bini Awie , nama dia Hitam.




Bengkel kerja lagi.



Menteri pembangunan usahawan wanita MIL aku tengah meninjau kawasan jambu.kwang kwang kwang




nampak tak kaki bini Awie tu , dia tengah memetik Jambu.




Baju Hijau tu ketua ekpedisi menunjukkan peserta-peserta, pokok-pokok jambu.khe khe khe




telur ayam kampung aku jumpa kat bawah pokok jambu.





Sulur kantan, selalunya orang letak dalam kuah laksa. banyak dorang tanam kat sana.







sulur kantan dah keluar bunga.




Para pekerja sedang membalut bunga jambu ngan plastik.



Firdaus tengah menyusur di tepi pokok ubi yang baru ditanam.




Happy sinbard , dapat berjalan-jalan ditepi pokok jambu.












hasil kerja Awie.




hasil kerja awie gak.



kura-kura di bela dalam tayar lama.










nama jambu kurang pasti, tapi yang nyata manis.



Dikeliling pokok jambu , ditanam pulak pokok buah naga.




nampak tu jambu, akan benar-benar masak pada 25/4/2010.





Thank you Awie sekeluarga.nanti Ahli pelayaran sinbard datang lagi.korang bagi aku tanah sebidang boleh tak? dapat buat rumah kat sini, okey sesuai ngan jiwa raga aku.kwang kwang kwang
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina