Tuesday, August 30, 2011

Cerita Akhir Ramadhan 2011

Salam akhir Ramadhan...............


Dah lama rasanya tak update blog ni. Sekarang aku tengah bercuti bersama anak- anak. Saja nak sambut satu syawal jauh nun di sana. Dalam perjalanan , aku tak de ambik satu gambar pun tuk tepek kat blog ni sebab tetiba je otak ni tak nak berblog lagi. Kalau sesiapa yang mengikuti blog ni mesti perasan yang blog ni tak pernah tak berupdate sampai 5 hari. Aku suarakan keputusan tak nak berbog pada suami, tapi dia cakap mood berblog datang dan pergi. Tunggu je dua tiga hari nanti. Ada kebenaran gak kata-kata dia, nah cuba lihat selepas 5 hari mood berblog kembali.

Memandangkan aku dah sebatang kara syawal tahun ni aku ambik keputusan bercuti bersama suami dan anak-anak . Siapa yang tak sedih dah sebatang kara tapi aku bersyukur masih ada anak-anak dan suami yang sayang . Mereka nak aku gembira syawal kali ni dan seterusnya.
Sebelum ni aku berpegang ngan kata-kata arwah mak, supaya satu syawal jangan tinggalkan rumah , buka pintu, jamu kanak -kanak, kawan dan saudara . Kali ni maafkan aku mak, tak dapat rasanya janji tu tertunai kerana air mata ni tak nak keluar lagi bila takbir raya bergema.

Masa cerita ni dicatat jarum jam komputer dah menunjukkan pukul 4 pagi dah masuk satu syawal pun, dengan ni aku mengucapkan Selamat menyambut Satu Syawal pada semua pembaca blog ni, Ampun maaf dipinta sekirannya cerita -cerita dalam blog ni ada menguris perasaan orang di luar sana.

Sekiranya sudi, baca dan tataplah gambar percutian aku....................


Bermula ngan gambar anak bujang aku yang dulunya pemalu dan sekarang berani plak nak berposing maut.


Gambar spontan yang dilakon semula.


Gambar ni buat Firdaus cemburu.



Kawasan sekeliling yang hijau mata memandang


Dalam kawasan percutian, model dapur terkini.



Bilik percutian.


Dua orang lelaki yang sentiasa cemburu mencemburui.


Posing maut di kolam renang



Firdaus bergembira ngan pistol air pemberian yuyi.


Anak bujang aku sedang menunjukkan kat korang body dia yang semakin mantap...



Anak-anak ku



Kat situ senang sebab ada pemanas lauk. Aku masak siap-siap kat rumah, sampai sana tinggal panaskan. Walaupun bercuti , tekak tak boleh lari nak makan masakan hari raya.


Ayam masak merah menu wajib setiap tahun


Rendang daging kambing menu wajib gak.


Sambal kacang.


Biasalah raya pun goreng sayur tuk Firdaus.


Setiap tahun masak ketupat, tapi tahun ni buat nasi himpit je.

Resepi menu ni semua selepas bercuti ye.






Suka ngan aksi ni.


Aksi anak menikmati hidangan hari raya.

Gambar kat bawah ni buat mood berblog aku come back. Mana aci masa bercuti pun dorang ni tak berenggang dari lappy.


Tengoklah Firdaus ni dah pukul 12 malam pun masih lagi beronline, belum lagi ngan suami yang main games.


Last-last terdampar bersama kat depan tv.


Ciankan , kepenatan sangat , tidur ngan berstokin lagi.


Terima kasih ye sudi nak tatap gambar-gambar ni.Sekarang ni aku masih bercuti, jadi adalah cerita bercuti lagi yang akan menyusul..................




Sekian jumpa lagi ..........................



SELAMAT HARI RAYA, BERGEMBIRALAH BERSAMA KELUARGA TERSAYANG DIMANA JUA ANDA BERADA.........

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina