Monday, August 27, 2012

Cerita hari raya kedua & ketiga ; entry last ye untuk Swiss Garden Kuantan

 Salam Aidilfiri..................

Bagi yang baru atau tegar  atau lama mengikuti  perkembangan blog sengal aku ni sila  redho je dengan cerita hari raya aku ni yang memang bermula dari hari raya ke 5, 6, atau 7 bawak ke hari raya pertama. Barulah bestkan kebanyakkan  orang dah cerita pasal raya pertama, sekarang ni  dah dekat seminggu raya aku baru nak cite pasal raya pertama ye dak kononnya cam gempaklah tu.la la la la

Ni cite last  pasal Swiss garden lepas ni tak de dah kalau korang nak baca lagi cite pasal swiss garden  sila lihat entry dua atau tiga hari lepas ye. okey  berbalik pada tujuan asal aku  ; kita orang sampai swiss garden pada hari raya kedua . Harga bilik penginapan  kami di sini amatlah bersesuaian untuk golongan marhaen cam family kami. Bagi kami bilik hotel ni untuk makan tidur makan tidur je buat apalah kami nak pikir bilik  yang gah gah sangat ye dak , bilik penginapan kami ni dah ngam ngam untuk didiami oleh  5 orang penghuni,  tiba-tiba je kami menyelitkan.la la la la
Permandangan swimming pool dari bilik kami
lagi permandangan  swimming pool dari bilik kami
Permandangan pantai balok dari bilik kami
Bilik ni dihuni oleh 5 orang , ni wajah 3 orang penghuni bilik , sorang lagi tidur dan masa ni aku tengah memerut. 
Abaikan wajah penghuni bilik ni yang agak kacau terutama  gula-gula hacks ,, masa ni kami syok syok makan ayam KFC kari hijau, haishhh sadap gak kari hijau ni first time aku makan kari hijau sebelum ni aku makan kari cokelat je
 
Ruang tamu kami haish kalau ruang tamu kat  rumah aku cam ni mau aku bersara dari menginap di mana-mana hotel kat Malaysia ni ye dak.
 Bilik kami
Suami aku sedang menunjukkan keadaan dalaman jakuzi pada Firdaus, ialah tu.
Bilik air dan jakuzi kami haish kalau bilik air kat rumah aku  cam ni mau hari raya aku duk berendam dalam ni jelah tak payah naik ingat pegi makan angin.
 Tempat tidur anak-anak kami, cam ramai sangat anak aku kan?
 Gula-gula hacks yang berjiwa kacau sedang membawa hati lara.
  Masa sedang bermalasan ; makanan main order je
 Nasi goreng cina untuk Firdaus
 Biasalah yuyi ngan ceaser salad tak dapat dipisahkan
 Beef noodles aku makan berdua ngan yuyi
 kueh teow goreng saper-saper je kat dalam bilik ni dibenarkan mamam .
 Makanan untuk hari kedua masa ni aku nak sepak yuyi sebab dia boleh orderkan Firdaus banana split, arghh tiba-tiba aku geram bila ada orang yang teruja ngan dua biji  pisang yang diapit ngan sekerim. sorrylah mak ni orang dolu-dolu.

Budak yang tak ingat dunia bila jumpa air

Nasib baik bilik kami tak dibanjiri ngan buih sabun, cis yuyi ni entah kemana dia pegi selepas membuihkan jakuzi untuk gula-gula hacks berendam

Sekian saje untuk hari ini, jangan cuba nak cari kami di swiss garden kuantan, kami semua dah pulang ke Selangor.la la la la 

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina