Wednesday, August 15, 2012

Panggilan Pulau-Aku tak akan bertanggungjawab diatas sebarang perasaan jelik , geram yang tercetus dihati/fikiran sesiapa yang membaca atau melihat)

Mulai sekarang  aku tak  nak cakap apa-apa  atau nasihat sesiapa takut nanti ada yang menyalah guna atau menyalah tafsirkan percakapan dan perbuatan aku. Serius aku tak sangka perempuan yang selama ni aku angggap suci rupanya seorang perempuan yang telunjuk lurus kelingking berkait, insaf mak.Barulah aku tahu selama ni perempuan yang nampak luaran bodoh-bodoh alang atau ngan lebih tepat pijak semut  tak mampus tu sebenarnya  seorang pemutar belit cerita. Selepas ni aku kena lebih banyak  menjauhkan diri dari perempuan jenis cam ni.

Dalam keadaan yang hura hara ni aku patut bersyukur kerana aku tak memerlukan beribu -riban  penyokong untuk membuktikan yang  akulah perempuan baik lagi suci lagi tak pernah mengata pasal orang.Bodoh disitu nak mengaku kau perempuan baik.la la la  Aku lawan one by one.ko mampu.Nasib kau lah kenapa tak siasat dulu latar belakang aku sebelum ko usik aku.saper suruh usik aku? Sekarang ni saper yang meroyan aku atau kau yang baru saje lepas  berpantang.Kau kena  jaga sikit adat-adat dalam pantang ni takut apa-apa jadi pada kau  akak gak yang susah.Cuba dapatkan nasihat daripada  pakar motivasi bukan  nasihat dari akak ko memang dari dulu kini dan selama-lamanya kak nam tu.opsss

Seingat aku selama aku keja 18 tahun kat sini aku belum pernah lagi mengusik, mengacau sesiapa apatah lagi perempuan dan kawan -kawan kau  yang tak mendatangkan hasil dalam negeri maupun luar negeri. Sesungguh ko saje yang berperasaan ada hantu atau orang yang mengacau kau.  Lagilah perangai kau yang suka mengadu domba tu lah kau terasa orang sekeliling nak sibuk jaga tepi kain kau , pada hakikatnya orang tak heran pun ngan kau.

Saper kau manager atau executive?Aku yang keja 18 tahun kat sini pun  masih boleh berkerjasama ngan executive tapi kelakar kau yang baru keja sini berkelulusan sama je ngan aku, kau  anggap executive cam balaci kau je. Macamlah kau sorang yang pandai buat keja, keja  mati cam keja kau tu budak sekolah rendah pun pandai buat, keja kau tu tak payah nak guna otak, mungkin kau tak tahu kot.

Puasnya  hati kita  bila dapat  mengadu kat blog.itulah aku suruh kau buat blog  kau tak nak kau duk meroyan kat facebook.aku relax je tak baca facebook orang, ko tu yang dalam diam -diam baca blog aku lepas tu sendiri meroyan ala ciannya muka siap bertukar kaler pink sebab bengang ngan blog aku.

Sekadar luahan hati

Mengantuknya  hari ni malam tadi  bakar cookies sampai   tengah malam, tidur dekat pukul 1 , pukul 4.30 sampai pukul 6 tak de api.Nak wat cam mana bertabah jelah.cerita pasal cookies nanti aku update.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina