Sunday, May 16, 2010

Petang Minggu...tempat Awie lagi



Bihun goreng untuk mak mertua ngan best fren laki aku.Aku buat tak pedas, sebab dorang jenis tak makan pedas sangat.Bekalan ke Tanjung Sepat.Aku kalau pergi mana-mana dah biasa, mesti sediakan bekalan.Firdaus jenis pemakan.Lagipun aku tak selesa, kalau nak berhenti kereta, semata-mata nak cari makanan.




Sama gak kek pisang aku buat, untuk bekalan ke tanjung sepat.






Firdaus dah mengantuk, aku yang berlengan kuning.

Petang Minggu Aku Sekeluarga, ngan mak mertua, adik ipar dan best fren laki pergi lagi ketempat Awie sekeluarga.Dulukan aku pernah cerita kat sini. Sebelum pergi ketempat awie, aku sekeluarga ke sg Pelek dulu.




Mak mertua yang keletihan.



Sampai sg pelek pukul 12 tengahari.Budak ni kawan laki aku punya anak.Dia lari sebab nampak, aku nak tangkap gambar dia.




Gambar curi.Dia montel cam Firdaus.




Tengoklah, mana mak mertua aku pergi, Firdaus ikut.




Simontel kepenatan.



Pemandangan sebelum sampai ke tempat Awie



Tempat Awie dah sampai.Masa ni Jambu dah semuanya masak.



Tengok banyak Jambu.




Dulu Baru berbunga, sekarang dah masak.




Banyakkan buah jambu madu.




Aku suka , dorang masih mengunakan kayu api.




Anak Awie.





Kakak dia pun nak bergambar gak..






Saja tangkap, cantikkk.




Tempat dorang lepak.



nenek tu berusia 90an.kalau tak silap aku mak Awie.




Firdaus bergambar ngan lukisan buah jambu




Adik ipar aku (Loges) main-main ngan ukiran kayu Awie.




sorang pegang parang, sorong pegang keris kayu.





Awie(sedang memegang buah Jambu, dia kata promosi .sapa nak beli jambu sila datang ke tempat dia, kampung org asli Tanjung Sepat) ngan isteri, laki aku ngan Best fren dia (Ah Heng) ngan isteri.




Firdaus ngan Nasi goreng cina

Masa balik, singgah pekan Banting.Kedai ni kedai Ah Chew kedai Hailam.Masa kecik kerap pergi sini makan.



Adik ipar makan mee kari.




Mak mertua aku makan Loh har fun.




Tengah kelaparan ni.Makanan yang aku bawa semua dah habis makan dalam kereta.




Laki aku makan Kueh teow , apalah nama dia aku lupa.aku punya makanan tak snap.aku makan kueh teow goreng kerang.













Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina