Wednesday, August 10, 2011

Suatu petang dibulan puasa


Salam Ramadhan...............


Dua hari lepas yuyi datang ambik aku kat opis, boss aku terkinja-kinja cam beruk mak yeh bila nampak yuyi.

"eeee cantiknya, u lagi cantik dari mak u ye" sambil terkinja-kinja. Bodoh ke bingai nak samakan budak remaja ngan orang tua. yuyi diam je sambil sengih. Dia cam aku gak tak makan sangat kalau orang puji-puji ni. Apa kes nak puji-puji. Ko ingat aku nak hangin ke ko cakap anak aku lebih cantik dari aku.

Bila boss aku blah masuk bilik , yuyi tanya "itu boss mak yang dulu ke?, lain plak muka dia ,dulu tak cantik sangat." aku senyum, biasalah cifinafa". Balik dari opis dia terus bawak aku ke pasar Ramadhan, terserempak plak ngan kawan sepermainan aku, kebetulan mak dia pengasuh yuyi masa kecik. Dia terkejut sebab tak pernah jumpa yuyi bila dah besar , dia tepuk aku, muka anak ko ni sebijik cam ko dolu-dolu". "ahhhhhh ini baru betul," yuyi sahut. Malas nak cakap pasal boss mak tu, suka terkinja-kinja, geli bulu ketiak boleh samakan muka budak remaja ngan dah berumur. Kita bertiga sama-sama ketawa, "kaki bodek kekdahnya"

Tak pe ye boss, kebetulan ada kawan kasi bedak ni , nanti aku tepek jadi budak berusia 21 tahun boleh gitu.




Besar kotak ko ratu.



Terima kasih ratu bagi bedak two way cake ni, lepas akak pakai boleh tukar wajah 21 tahun .



Insyallah ratu lepas ni dah sama muka cam anak akak ni, moga boss meyong tu baca blog akak.




Lupa plak ngan model berbayar ni, bayar mahal, lambat masuk keja, tak boleh harap betullah model ni. Aku dah publish entry baru plak dia nak menyempit.


Dengan Ratu selalu aku mintak nasihat pasal biskut atau cheese tart . Dia tak kedekut ilmu, selalu berkongsi rahsia business/resepi je, bukan peribadi ye.Kami senang menjalankan persahabatan secara profesional.



Selamat berpuasa......... hari ni puasa cite pasal lauk pauk..esok cite ye.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina