Sunday, June 7, 2009

akitiviti masak/nasi goreng cina/kek coklat berwalnut


persediaan nak masak nasi goreng cina.




jgn lupa akhir sekali letak minyak bijan sikit, sebelum nak angkat tu. kalau tawar boleh letak kicap cair.





mcm biasa tumis bawang putih sampai garing.



masukkan sayur kacang panjang yg dah dihiris halus. sayur ikut suka nak sayur ape.




masukkan udang. kalau aku sendiri beli, takde maknanya udang aku nak masak nasi goreng. udang ni laki aku dapat kawan dia pergi menjala.





pecahkan telur 2 biji.kacau hingga garing.




lepas tu masukkan nasi. ni dia hasilnnya. jgn lupa letak lada sulah.





aku tak nak tulis lebih lanjut pasal buat kek sebab entry yg dulu dah ade.





mcm biasa mesin sampai kembang.





campurkan serbuk koko. aku letak koko sikit je, sebab aku tak suka sangat coklat. ini permintaan anak aku Firdaus suruh aku buat kek.




dah campur koko putar lagi.



ini kacang walnut. aku nak letak atas kek. kalau nak campur bole jugak. aku bajet, kacang ni mahal.paham-paham jelah, letak atas je.





nampak tak aku tabur atas je. bakar 180c. dlm masa 45 minit.






dah siap. biar sejuk sikit baru keluarkan.





jeng....... dah siap kek birthday Firdaus.






























Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina