Tuesday, June 9, 2009

lunch di Sate kajang



Ari ni kita orang pergi lunch kat sate kajang. teringin nak makan sate kajang plak tengahari buta ni. kita org pegi 5 org.




Biasalah sebelum masuk , kena ada upacara bergambo-gambo. kalau tidak tak meriah. ni kawan aku alah-alah mcm datinlah plak. ini sah sakit mata.



ini upacara bergambo didepan beca lama. almaklumlah tak pernah nampak beca.



macam biasa tengok menu. namapak ke tulisan tu pakai cermin mata hitam.



berasap member menunggu nak ambil order. sorang nak makan nasi, sorang nak makan sate, aku ikut je. aku ada benda penting nak buat , tangkap gambar.




ni org mengandung tengah lapar ni.



makanan dah sampai . apalagi bukak silatlah. sorang makan 6 cucuk sate je.




budak magandung nak tambah order , nasi ayam. katanya takut lapar nanti.



ini semua sate ayam , semua 30 cucuk. satu cucuk RM0.60 sen. ketupat RM1.00.



makan jgn tak makan. aku rasa mcm tak kenyang je makan sate. perasaan aku mcm nak order nasi goreng kampung pedas cili berasap-asap. ada tambahan berasap, sebab selalu dia orang buat tak menepati kepedasannya. sebab tu aku order tambah asap.



korang tengok mesti meleleh punya. jgn leleh tak delah sedap sangat pun. kalau nak sedap kalau aku buat . nanti aku buat aku tunjuk korang ye.



promosi kelapa muda. jgn terpedaya. kalau air kelapa muda tu tak habis, balik rumah korang boleh parut kelapa tu buat masak lemak cili. itu menandakan kelapa muda tu dah cukup tua.



termenung fikir yg mana satu nak makan dulu sate ke nasi ayam. nasi ayam dia special, kuah di cili sos. oh...... sedap, kalau tak order lagi sedap.



bayangkan betapa melelehnnya sampai kuah dia pun kena tudung. sedap ke tak sedap tu.



ni dia nasi goreng cil api dia pedas dan berasap. memang pedas dan sedap. tak cukuplah order sepinggan.



lepas makan kena bayar. cashier dia manis menawan.



ini taukeh tukang bayar dulu. nanti balik boleh kira.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina