Sunday, June 28, 2009

Lesung batu bestttttttttttt


hari ahad tu aku masak sambal ikan tenggiri campur ikan selar. Cili kering aku tak mesin, tapi aku guna lesung batu. memanglah lambat sikit hendak menumbuk.tapi kenikmatan masakan nye lain sikit dari kita mesin cili. Selalu sebelum tumbuk, aku rendam ngan air panas. Lepas tu mase nak tumbuk campur garam sikit. Jadi senang nak hancur.



Ni dah siap tumbuk. Masukkan air dlm lesung batu tu. air tu campur dalam cili tu. Jadi takdelah cili tu kering sangat.



ikan tenggiri kecik campur ikan selar.


bawang merah kecil pun tumbuk jugak. no no no aku tak bubuh belacan. i no like letak belacan.I letak belacan bila buat sambal belacan. ikut suka oranglah.



yessssss nilah sambal ikan aku.



Ari tu aku masak 2 sayur , sebab takut tak cukup, sebab anak aku datang makan. sayur petola goreng ngan ikan bilis.cara buat malas nak tunjukklah.semua dah tahukan.



sayur sawi + baby kailan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina