Friday, June 5, 2009

WELCOME TO PORT KLANG



SELAMAT DATANG KE PELABUHAN KELANG. perkataannya semakin kusam, samalah seperti keadaan jetinya. semasa dulu jeti ni boleh dibanggakan. di sini saksi-saksi percintaan setiap pasangan. termasuk aku. siapa yg tak pernah dating kat sini? pagi tadi meluangkkan sikit masa berlegar-legar sambil menunggu makcik tu bungkuskan makanan.




Di sini kaunter tiket untuk ke seberang. kalau setiap hari jumaat dan sabtu mesti penuh dgn org seberang.



jeti ni dulu utk penumpang yg nak ke pulau ketam. dah beberapa bulan aku tak pegi ke sini , baru aku tahu tempat ni dah tenggelam. dari sumber yg aku dapat tahu dari org kat sana, siapa yg nak ke pulau ketam kena naik melalui wisma pelaut. tempat tu tak jauh dari situ je.



nampak tu dulu kat sini ada satu pantun, tempat penumpang menunggu feri. aku pun pernah naik sampan melalui jeti ni. tengok tu hanya tinggal besi pemegang je.



tempat untuk memunggah kargo.



diluar kawsan jeti ni ada org berniaga mcm-mcm.siap di letak meja dan kerusi , sapa nak makan kat situ pun boleh



kuih yg digunting budak tu aku nak beli , tapi apa punya malang sampai dlm teksi baru aku teringat kuih dah tertinggal, yg aku ambil sosnya je. tadi masa aku beli sos tu makcik tu tak bawa. sepeninggalan anak dia ambil kat rumah, itu yg aku ambil kesempatan ambil gambar kat kawasan jeti.




kuih dia banyak.sedap-sedap pulak.





lauk macam-macam ada. aku suka sambal sotong dia sedap.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina