Monday, December 7, 2009

Mari masak bersama Jakpar On (Part II)



Ari sabtu aku pergi umah anak aku. Dah janji ngan dia nak masak kat sana. menu pertama aku sup tulang.ikut seleralah.kalu kita tulang rusuk lembu.




Tak payah nak tumis . korang basuh tulang sampai putih berseh.campak dalam periuk , letak sup bunjut untuk tulang. letak garam




Dah masak tabur daun sup.letak serbuk lada hitam sikit.



Sayur salad kecik .aku belah dua sayur tu. lepas tu cuci , tuskan air dia.



Tumis bawang putih ngan ikan bilis sampai garing ngan naik bau.





kacau-kacau, letak garam terus angkat. sayur ni tak boleh goreng terlalu lama.



anak dara ngan anak bujang aku yg terlampau rajin.





Afis yang sedag tumbuk sambal belacan. sigemuk firdaus yg sedang mengacau.



Sambal belacan yang pedas, lepas ni makan ko boleh 10 kali pegi toilet.ko tahulah anak aku ni kalau makan pedas tahap tinggi.





Lepas tu masak sambal ayam. goreng ayam dulu.




Ayam dah goreng. biasalah anak aku suka peha je.




tumis cili yang dah dimesen ngan bawang sampai naik bau ngan minyak. Jgn lupa letak air asam jawa atau cili sos sikit. gula garam semua secukup rasa.



Dah siap. Sebelum angkat campakkan bawang besar.





Ini bukan aku nak masak. Ini bapa aku duduk umah anak aku. kan ari tu aku kata baru balik dari hospital. nampak tak bisul kat tengkuk dia.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina