Showing posts with label TGI Friday Subang Parade. Show all posts
Showing posts with label TGI Friday Subang Parade. Show all posts

Monday, August 27, 2012

Dari Amoaras Relaxing Spa mebawa diri ke TGI Friday

Salam Aidilfitri....................


Selepas kuciwa ngan perbuatan kasar mak kundur dan bawang putih  kat sini, yuyi bawak kitaorang semua merelease  tension ke Subang  Parade sambil makan-makan di TGI Friday. Entah kenapa kali ni aku teruja sangat nak buat entry  TGI Friday ni sedangkan banyak lagi entry yang patut diberi keutamaan . Masa menaip entry ni bercampur baur  perasaan aku sayu, sedih , teruja , excited dan apakah  keberangkaliannya ia berlaku di sebabkan entry di sini.
Budak berdua ni tak boleh berenggang  kalau dah berjumpa
Entah apa yang dibualkan budak berdua ni
Firdaus ni mengalahkan orang dewasa kalau dah berborak

Kalau tak silap aku ni Fried Mac and Cheese , Yuyi saje order  demi mengimbau memori 4 tahun dulu  di sini .Bestnya masa tu Firdaus baru berumur 4 tahun , ayah aku pun masih hidup lagi arghh cepatnya  masa berlalu.
Firdaus mencucuk-cucuk  fried mac cheesenya sambil mengenangkan memori semasa dia berumur 4 tahun.
Yuyi bagitau aku ni blue cheese , apa blue cheese tu mana yang bluenya.la la la la 
Yuyi orderkan Chicken Shrimp Diablo  untuk Gula-gula Hacks 
Braised Short  Ribs untuk yuyi, biasalah dia ni  tak boleh dipisahkan ngan beefnya kalau tak caya sila tengok kat sini sambil menyelam sambil minum air nanti dapatlah korang bandingkan sekali   wajah yuyi masa remaja dan sekarang ni yang semakin meningkat remaja .la la la
Untuk Firdaus yuyi orderkan Chicken with pepper and mushrooms served ngan  herb rice. Aku tak de order apa -apa sebabnya  menu kat TGI ni portionnya besar  satu menu boleh makan berdua , mak ni orang susah tak suka membazir selagi boleh berkongsi makanan mak sanggup .
Nasib kaulah gula-gula Hack dalam cerita ni tak de gambar kau .Habis tu cam mana tiba-tiba je   takut sangat orang nak ambik gambar dia.

Tanjat boboy last aku pegi subang parade tahun 2009 tak sangka rupanya dah 4 tahun aku tak jejakkan kaki di sini.Apa kejadahnya aku nak shopping kat sini ye dak, golongan marhaen cam aku ni layak shopping barang dapur di kedai cina,pasaraya 99 atau pasaraya yang seangkatan dengannya je. hey ni aku cakap seriuslah memang aku shopping barang dapur kat kedai cina area kawasan rumah aku je .Sekiranya ada sesiapa yang terserempak aku tengah bershopping barang dapur kat pasaraya  yang besar lagi canggih, itu mesti terjadi secara kebetulan kebarangkalian masa tu aku tengah mamam  atau tengok wayang kat area pasaraya tu.la la la.


Apasal ye bila ingat hari senin je bowing alahhhh biasalah tu bila dah seminggu bercuti lemah kakiku nak melangkah ke ofis  tension  siut bila ingat keja lagi tension bila teringat muka budak pulau  yang ke kg dot com tu  arghhh lemaslah mak.Bertabahlah wahai hati. Arghhh kalau aku kaya raya dah lama aku duk rumah goyang kaki tapi yuyi kata plak jadi orang kaya lagi boring.

Saturday, July 25, 2009

Cold storage & T.G.I Fridays



Ari sabtu aku pegi kemas umah bapa aku yang senggal ni..dah dekat nak sebulan aku tak pegi, penat gileee nak kemas. itulah aku suruh kahwin lagi tak nak. setia sangat ngan mak ku yang dah lama takde tu.




Firdaus ni kalau pegi sini pun jadi senggal. Tak boleh dilarang langsung. Handphone yg dia pegang ayah aku punye. selamba je dia baling. Sebab tu aku mcm tak leh duduk lama kat sini.





Lepas dari umah ayah aku tu yuyi bawak aku ke  subang Parade untuk beli barang dapur.
Yuyi bawak aku makan kat TGI  Friday ni first time aku  makan kat sini. org belanja punye pasal. ikut je. ni aku order. Menunya aku nak sebut pun terbeli-belit lidah. aku suka kentang lenyet tu sedap banget.



Yuyi order beef steek.



Yuyi  ni  teringin nak  makan beef steak sangat, sebab tu nak bawak aku sampai subang parade.



Firdaus order , sorrylah aku tak ingat nama dia. tapi aku tahu dalam dia ade macroni dan cheese.



Firdaus makan 2 ketul je yg lebih aku bawak balik. Dia kenyang kut, tadi sebelum pegi sini, dah makan nasi ka umah ayah aku.




Air nenas yang aku tak tahu rasa ape. nak kate nenas, macam bukan rasa nenas.



gambar ni aku ambil kat dalam TGI.







Aku ngan firdaus makan tak habis. apalagi bawak baliklah. tak habis mestilah bawak balik.rugiiii




Lepas tu aku pegi plak cold storage. Aku dah lama betul tak pegi subang ni. seingat aku last aku pegi tahun 2003.



Firdaus tengah leka tengok udang ngan ketam. tak penah tengoklah katakan yang hidup.



Ni anak aku yang paling senggallll, dalam troli pun nak ambil gambar.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina