Tuesday, August 3, 2010

Cuaca tak menentu

Cuaca sekarang ni, tak menentu. kalau dah panas, panas sangat.Apa nak buat , itu semua kena terima.cuca panas sekarang ni, budak-budak ramai yang deman.Bukan buadak-budak je, orang dewasa pun deman gak.Kalau cuaca cam ni, laki selalu suruh aku masak teh bunga kekwa.Dia kata elok untuk sejukkan badan.




Guna satu paket kecik , dah dapat air teh bunga yang banyak.Bungakekwa ni terdapat kat kedai-kedai jual ubat cina atau pasaraya giant.




Kalau nak dapatkan teh bunga yang wangi, bubuh gula batu kuning .





Boleh tambah gula batu kalau kurang manis.



Mula-mula didihkan air.Bila air dah betul mendidih-didih, masukkan gula batu kuning ngan gula batu.




Masukkan bunga kekwa.Biarkan mendidih sekejap, terus tutup api.




Tapis bunga kekwa tadi, dan sejukkan teh bunga.



Simpanlah dalam bekas minuman.kalau nak lebih tahan lama, simpan dalam fridge.


korang suka teh bunga kekwa tak?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina