Tuesday, August 3, 2010

Wonder pet



Kring! Kring!
Telefon, telefon berbunyi
Telefon, kami datang
Telefon..telefon berbunyi
Ada haiwan dalam bahaya
Ada haiwan dalam bahaya
Ada haiwan dalam bahaya di sana

Apa yang penting kerja sama
Apa yang penting kerja sama

Wonderpets, wonderpets, kami datang
Membantu anak haiwan dalam kesusahan
Kami tak besar dan kami tak kuat
Bila bekerjasama semua jadi mudah
Heyy.. wonderpets.. Yeyyyy



Lagu ni aku tujukan khas untuk semangat kerjasama simontel ngan laki aku, memasak ikan stim.




First sekali mestilah dari ikan jenahak yang laki aku pancing sendiri , pada hari minggu lepas.




Hasilnya kepala ikan yang besar ni.





Sebelum masak tangkap gambar ngan kepala ikan dulu.



Belah dua dulu kepala ikan yang besar tu.




Bawang putih, bawang merah ngan halia dihiris.(hasil kerjasama simontel ngan laki aku)




halia goreng sedikit.




Nampak tu kerjasama yang penting cam wonder pet.aku pulak sibuk buat cheese tart.Letak kepala ikan tadi dalam aluminium foil.taburkan bahan hirisan tadi diatas kepala ikan.




Tuangkan kicap cair, ngan sos stim.




Sebelum distim, jangan lupa taburkan black pepper ngan serbuk paprika.




Istiadat pembungkusan ikan.




Stim ikan sampai masak.sebelum stim, mendidihkan air dulu.




ikan dah masak.




yeay yeay aku suka gigi.




isi ikan tadi dicicah ngan kicap cair campur cili api potong.


KORANG SUKA CERITA WONDER PET TAK?

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina