Wednesday, July 7, 2010

Sungai kita



korang layan ye gambar sungai yang dah tercemar ni.selalunya aku sukalah menghabiskan masa ditepi sungai.Mungkin aku tak dapat memisahkan diri aku ngan alam semulajadi.Bagi aku sungai, laut , hutan boleh menjadi terapi minda, pada akulah, tak tahulah pada korang.



Sungai yang semakin tercemar.ikan semakin kurang.Aku harap pihak yang berwajib menjalankan tugas untuk menghalang sungai kita lebih teruk tercemar.



Aku nampak ramai jugak budak tengah bermain futsal kat situ.








Tengok sendiri, betapa banyaknya sampah, yang mencemarkan sungai kita.budak -budak sedang memancing.














menteri alam sekitar sedang meninjau kawasan.kwang kwang.sebenarnya selain meninjau kawasan sungai, aku ada tujuan tertentu datang kesitu.syyy korang jangan cakap sesiapa, aku dengar laki aku cakap ada operasi kelab dangdut haram kat situ.itu sebanya aku ngan laki aku bersengkonkol nak hendap kelab dangdut tu.tapi hampehhhh, bila aku pergi tinggal tempat ngan kerusi-kerusi.orangnya dah lari lintang pukang.khe khe .takut rupanya.















Sebelum balik wajib beli buah-buahan tempatan kat tepi jalan berhampiran.Sebenarnya aku memang benci sangat ngan manggis ni.gerun je nak telan.nasib baik laki aku ngan simontel suka, gua layan.

APA PENDAPAT KORANG TENTANG MANGGIS?SUKA TAK?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina