Friday, July 2, 2010

Muffin cip coklat



Muffin cip coklat ni hari khamis buat.mabeles, firdaus suka.Satu hari tak update, cam seribu tahun rasanya.ni gara-gara simontel tu demam.

ingredients

1)Tepung gandum -350gm
2)Baking powder-3 tsp
3)secubit garam
4)gula castor -130gm
5)cip coklat ikut suka.(aku letak banyak)
6)serbuk koko-1 tbsp
7)telur-3 biji
8)125 gm -butter dicairkan
9)fresh milk -100ml(yg ni aku pakai whipping cream balance buat cheese cake hari tu.



sediakan 2 bowl

bowl pertama(dry ingredients)- masukkan tepung gandum, garam , baking powder,cip coklat ngan sebuk koko (gaulkan semua bahan)

bowl kedua(wet ingredients)-pukul telur ngan gula sampai gula hancur.kemudian, masukkan butter yang dah dicairkan tadi.masukkan fresh milk sedikit demi sedikit sambil memukul ngan sudip tu.(tapi yang ni aku pakai whipping cream ).





Curahkan wet ingredients diatas dry ingredient.gaulkan kesemua bahan...kacau sekejap je, janji nampak semuanya bergaul.




Kacau adunan jadi cam ni.




sudukan dalam acuan kertas .Bakar pada suhu 190 celcius selama 20 minit.




Muffin cip coklat yang dah siap

last sekali model yg tersayang

V
V
V
V
V
V
V
V
V
V








sorrylah bukan tengah makan muffin tau.saja je nak tunjuk gambar simontel dah mendekatkan diri pada Allah.cam mana tu anak yg lebih alim dulu.susahlah sekarang ni,sebelum aku layan mentor dia suruh aku sembahyang dulu,nanti mak masuk api neraka, kalau tak sembahyang.takut aku dengar.kwang kwang.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina