Saturday, July 10, 2010

Aishah Tomyam





Malam tadi jalan-jalan cari makan kat Aishah Tomyam.Saja je nak tukar selera.Selalunya kalau bab seafood ni aku suka kedai cina.boleh gitu.bukan apa,seafood melayu ni kadang-kadang tak pandai nak suggest pilih menu contohnya cam malam tadi.


Fresh orange 2, ayam goreng simbah kuah percik.kuah percik dia fail sikit, terlalu banyak perasa.Selalunya kalau kita buat kuah percek,kita guna santan, kalau dah guna santan, kita tak perlulah letak perasa.Bila santan dah bertemu ngan perasa, dah lain macam rasanya.

">

Tomyam seafood.okeylah rasanya.



masakan nilah yang aku cakap dorang tak pandai suggest.kita tanya, ikan kembung sedap masak apa?dia boleh cakap masak stim halia.masaalahnya ikan kembung tu ikan kembung besar.rasanya dah tentu tawar.cara dia masak stim, cam aku masak kuah pindang atau singgang ikan .masaalah yang paling aku tak suka bila kat celah perut ikan tak basuh berseh.Bila cam tu, semua kuah jadik hanyir.memang fail betul.



sayur kailan.okeylah.Kalau banyak sayur dari udang lagi sedap.orang bukan nak makan udang tu, sayur.betul tak?



Firdaus nasi makan tak habis.



Tangan sapalah meratah ayam ni.biasa lagi, aku belum tangkap gambar, dah pandai-pandai nak curik ayam.kwang kwang




Kat luar kedai ada jual ayam golek.



ada satu ruang untuk buat air buah-buahan.Aku ni bukanlah cerewet pasal makan.biar simple tapi sedap.ni hiasan je lebih, rasa-rasa hampehh. orang kita ni susah sangat nak berubah dari setiap sudut.kalau aku cakap, janganlah terasa, itu dari pandangan mata kasar aku.


cam biasa ada soalan cepu emas.kalau pergi seafood, korang prefer ikan apa dan masak apa?

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina