Tuesday, January 17, 2012

Roti Gardenia vs roti massimo- kebabom

Tajuk hari ni gempak sikit , saja nak bagi anonymous terbakar, sibuk sangat nak sokong roti gardenia, lepas tu nak bengang bila aku up cite pasal  roti massimo. Kenapalah bodoh sangat ? kalau kita sokong ke dua-dua company roti tu, kita tak dapat apa-apa pun, tauke company tu dah tentu hilir kaya raya. Kalau sekali sebarkan email, dia bagi sejuta ngan banglo sebijik, mak pun nak dik nun, setakat sokong free cam tu,  membazir air liur, rentikanlah.

Aku menyokong bersebab, company yang keluarkan roti massimo tu salah satu anak syarikat, company aku keja sekarang ni. Aku pun tak de lah sokong bagai nak rak , alah kadar je, waima aku sokong roti massimo tak de plak aku burukkan roti gardenia, aku sedar diri sikit sebelum  ujudnya roti massimo , aku  selalu  jugak makan roti gardenia.

Naik benggang aku, bila  up  je cite  pasal roti massimo  ada  anonymous yang duk meroyan bagi link atau email yang  mengutuk roti massimo, macamlah roti massimo tu bapak aku punya company. Tolonglah jadi manusia yang faham apa yang kita cakap dan buat, jangan jadi manusia yang orang suruh terjun longkang, tanpa berfikir ko pun terjun. Orang kata itu tak halal, ko pun kata tak halal, main ikut je apa orang lain kata tanpa usul periksa. hampehlah sangat orang cam tu . Buatlah keja mendatangkan hasil, jangan buat keja yang buat orang lain meluat.

Murid-murid mari kita buat roti telur guna roti Gardenia.


1)Bukak roti Gardenia, keluarkan 5 keping roti.



2)kacau 3 biji telur bersama sedikit kicap cair + hirisan dari sebiji bawang besar kuning(holland). Kalau suka boleh campur sedikit fresh milk.

3)2 sudu besar planta forever

4)Panaskan kuali yang tak melekat, lengserkan ngan sedikit planta,

5)celupkan roti dalam bancuhan telur, buh atas kuali tadi.Taburkan hirisan bawang atas roti ye. hirisan bawang tu biar mewah : )


6)Balik- balikkan roti mengelakkan hangit disebelah bahagian je.

Bila kedua belah dah agak masak atau garing sepenuhnya, boleh lah diangkat.Hidangkan bersama cili sos LIFE.tedap

Untuk bekal Firdaus ke sekolah, aku keratkan sekeping roti telur kepada 4 bahagian, bekas yang sebelah lagi, aku bubuhkan sedikit cili sos.




Berjumpa lagi dilain hari dan waktu, sesiapa yang nak meroyan pasal roti sila meroyan sekarang.kah kah kah.....................

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina