Showing posts with label fasha sandha. Show all posts
Showing posts with label fasha sandha. Show all posts
Wednesday, November 7, 2012
Duta pusat pelansingan badan
Oh pakcik kau.Apa!!!! Fasha sandha yang sedang menunggu kelahiran anak pertama akan bakal dilantik menjadi duta Slim World mengantikan tempat Wardina .Oh ini tidak adil tidak adil bagiku yang dah melahirkan 4 orang anak ini masih belum pernah mendapat tawaran menjadi duta kepada pusat pelansingan badan.
Bercakap pasal pusat pelansingan badan aku teringat kata-kata biskut empat segi "zalina !!! olang yang pergi pusat pelansingan badan tu olang kaya serupa datin ,dorang suka baling saje lepas tu badan kena balut-balut kasi panas, oooo saya tak suka ooo." (sila baca diolog dalam pelat loghat cina)Maafkanlah biskut empat segi, spesis dia ni kalau sekali balut kena bayar RM1 dah tentu-tentu malam ni juge dia mendaftarkan diri ke pusat pelansingan badan .
sekian terima kasih
yang berharap menjadi duta
Makcik Fasha Sanda size pinggang 28inci
Terima kasih kerana sudi berkunjung ke sini Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .
Saturday, March 31, 2012
Fansha Sandha nak kongsi rahsia kecantikan
Hye saya Fasha Sandha, ni blog memon ,takde maknanya Fasha sandha nak kongsi rahsia kecantikan kat blog ni. Amboi kengkawan syoknya sambung tidur , mentang-mentanglah kat luar sana hujan cuaca sejuk. Kengkawan mau ke mana ari ni? memon tak kemana-mana, memon cadang nak basuh kain baju, sidai kain baju, lipat kain baju , kain baju! kain baju ! kain baju! kenapalah terciptanya kain baju, memon fed up bila fikir pasal kain baju terutama bab lipat kain baju , extra fed up +++ bab mengosok kain baju, seriyes dulu kini dan selama-lamanya memon menccikkk.
Berbalik pada cite asal, haip haip laju je kengkawan nak klik blog memon bila kengkawan tahu fasha sandha nak kongsi rahsia kecantikkan kat sini, cuba yang nak kongsi rahsia kecantikan tu memon, memang haremmm korang nak klikkan, la la la la la Memon tak cantik , bak kata P.Ramlee manisnya ada. kwang kwang kwang. Memon tak dapat share apa-apa ngan kengkawan bab rahsia kecantikan, tapi kalau bab rahsia menguruskan rumahtangga , dapatlah memon share sikit-sikit ngan kengkawan.
Cite Bab kecantikan, entah kenapa dari dulu Memon susah nak terpengaruh ngan iklan kat TV terutama iklan produk kecantikan ,lebih lagi iklan tu mengunakan artis fofular sebagai daya penarik .*penjelesnya memon* Paling memon tak boleh blah ngan model produk kecantikan pemutih wajah, modelnya rata-rata berwajah cerah, untuk menampakkan wajah gelap boleh berubah jadi putih lepas memakai produk tu wajah model akan dimake upkan sedikit gelap . Memon akan percaya 50% keberkesanan produk pemutih wajah tu, Jika model iklan produk tu memang berwajah gelap berubah menjadi putih selepas memakai produk tu
Memon tak moh ambik pedulik semua tu, memon tahu yg memon percaya ngan sorang model namanya yuyi ,. anak memon. Jangan cuba nak buang masa klik link merah tu, tak de maknanya anak memon tu nak berblog.
Dua bulan lepas Yuyi bagi memon Inner shine berry , sampai la ni tak berusik.
Okey memon ada petua nak menghilangkan kesan keputihan pada kain baju, keputihan ni berlaku ada kaitan ngan mesin basuh atau sabun serbuk. Kesan keputihan paling menyerlah pada kain baju berkaler gelap *cam gelik je guna ayat keputihan tu* la la la la
kengkawan ambil benda alah ni, apa ke nama benda ni, aku sental periuk guna benda ni
Kengkawan gosok secara perlahan benda ni kat kain baju yang ada kesan keputihan. Memon gosok benda ni kat seluar sekolah Firdaus, seluar sekolah dia kaler biru gelap sah lah banyak keputihan.
Memon konpius ngan diri sendiri sampaikan memon tak pasti motip memon tepek gambar Firdaus ni. Dalam kekonpiusan melanda jiwa rage, menelek gambar Firdaus tu memon terfikir dua perkara
1)meja sekolah tu tinggi
2)Firdaus rendang orangnya
Memon tersenyum dalam kepahitan, bila mengenangkan lepas ni memon kerna terpaksa membilas kain baju , lipat kain baju, gosok kain baju, oh tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
Di catat oleh
Cik Ina Do Do Cheng
Labels:
Brands Inner shine berry,
fasha sandha,
petua nenek kebayan,
rahsia kecantikan,
sekolah Firdaus,
Sembang Mak Long,
tips kecantikan,
tips ngetop
Wednesday, March 28, 2012
petua kulit putih gebu halus mulus Fasha sandha
Dalam hidup memon ni ada satu benda je yang memon teringin , tangan memon ni dah naik gatal bila ingatkan keteringinan memon tu, kengkawan nak tahu tak keteringinan memon? keteringinan memon nak cabai mulut seseorang, seseorang yang sesuka hati mengatur jadual harian memon . Honestly memon tengok seseorang tu dah macam Personal Assistant Memon plak , sampaikan dia tau memon cuti semalam sebab nak ambik duit sekolah RM100, main petik je kan memon ambik duit RM100, dia ingat petik gitar , petik buah mangga, jangan sampai memon petik buah durian buh atas kepala dia, mau dia meraung.
Memon ni ada satu kepantangan, memon tak suka orang buat cite pasal memon, cite betul tak pe, ni cite yang tak masuk akal. Kengkadang memon rasa diri memon ni dah setaraf Fasha sandha , luar dalam kain semua orang nak ambik tau.Buat pengetahuan seseorang tu, semalam Fasha bukan cuti Fasha MC sakit perut cirit birit puas hati..........ada lagi satu yang Fasha nak bagi tau ,duit sekolah RM100 minggu lepas lagi Fasha dah ambik , Fasha suruh abang jejai yang ambikkan, almaklumlah Fashakan tengah sibuk buat persiapan kahwin fasha yang akan berlangsung 28 March ni kat Dewan orang ramai Pulau Indah..#pentipusangat.
Duit RM100 tu dah habis pun, RM30 cikgu ambik untuk yuran PIBG lagi RM70 Jejai buat bayar repair brek motor. Ciankan ngan Fasha. Demi cinta Fasha pada abang jejai , fasha sanggup korbankan segala-galanya. Hidup Fasha simple je, bangun pagi , masak tuk anak ngan suami, pegi keja, balik keja masak tuk makan malam, tolong Firdaus wat keja sekolah , layan suami ngan anak-anak apa yang patut, akhir sekali tidur.Simplekan. Pada pendapat Fashalah daripada kita duk sibuk jaga tepi kain orang , lebih baiklah jaga perut suami ngan anak-anak kita ye dak.
Cabai kampung : ada satu lagi cite yang memon rasa lawak sangat , boleh tahan gak memon gelak, ada kawan memon bagi tau memon yang dia rasa pelik ada orang boleh tahu rahsia dia. Dalam hal cam ni aku salah dia sendiri, kalau dia tak bagi tahu rahsia dia kat orang lain, takkan orang lain tahu sendiri kot, ye dak? sendiri makan cili , sendirilah rasa pedasnya, takkan ye fasha sandha makan cili jejai rasa pedas plak. Memon malas nak layan sangat orang jenis cam kawan memon ni. Lagi satu memon malas nak layan bila memon dapat tau drama vanilla cokelat nak difilemkan, serius memon tak faham drama yang tak megembangkan otak cam tu boleh difilemkan.opss *memon terlaser*
Di catat oleh
Cik Ina Do Do Cheng
Labels:
fasha sandha,
ikan cencaru bakar,
jejai,
kedai N9,
kicap cili,
kobis cina,
kobis cina goreng ngan fishball,
resepi dan juadah,
sembang-sembang,
tips ngetop
Subscribe to:
Posts (Atom)
Jangan ikut sangat
makan-makan
- Bubba Gump The Curve
- The Blossom Chinese Restaurant Swiss Garden Hotel Resorts & SPA
- The Garden Terrace-Swiss Garden Hotel Resorts & SPA
- Restoran Port Village-Bagan Hailam Port Klang
- Restoran Port Village -Bagan Hailam Port Klang
- Restoran terapung-HM sri bagan -Bagan Lalang
- Bagan lalang-art caterer
- Restoran Windmill-Jaya Jusco bukit Tinggi
- Restoran David Brown-Bukit Bendera
- Secret Recipe
- Restoran Port Village-Bagan Hailam Port Klang
- Burger king-Bukit Tinggi
- Boston-Jaya Jusco Bukit Tinggi
- Best Seafood-Star Cruise West Port
- TGI Friday--Garden Mall
- TGI Friday -Subang Parade
jalan -jalan
- Swiss Garden Resorts & SPA Kuantan
- Dewi Sri Spa Alam Sentral
- Amoaras Relaxing Spa
- Samsara Spa Swiss Garden Resorts &SPA Kuantan
- Swiss Garden Resorts & SPA Kuantan
- Banting-Perkampungan orang asli Tanjung Sepat
- Melaka Bandaraya bersejarah
- Banting-Perkampungan orang asli-Tanjung Sepat
- Banting-Perkampungan orang asli-Tanjung Sepat
- Genting Highland
- Penang-Penang Butterfly Farm, Empangan Teluk Bahang, Jeti Teluk Bahang, Pantai Teluk Bahang
- Penang-David Brown's Restaurant, Bukit Bendera
- Penang-Jalan Chowrasta, Batu Ferenggi, Nasi kandar
- Penang-Tempat penginapan
- Penang-Bukit bendera








