Tuesday, July 6, 2010

Bubur nasi



1) 1 labu bawang besar dipotong dadu
2)1 biji terung bulat dipotong dadu

Bubur nasi, aku masak, bila dah tak lalu nak makan, atau cuaca terlalu panas.aku masak ni tengahari sabtu.family aku kalau makan bubur, tak de lauk banyak-banyak.simple je.selalunya telur dadar ni aku goreng ngan kacang panjang, ari tu goreng ngan terung pulak.




4 biji telur kacau ngan kicap cair sedikit.




goreng bawang ngan terung dulu.bubuh garam sedikit.lepas tu curahkan telur yang sudah dikacau.perlahankan api.biar telur dadar masak kedua-dua belah.terbalikkan telur dadar.dah masak bolehlah diangkat.




telur dadar goreng terung ngan bawang.




Nak makan bubur mesti ada ikan bilis goreng.




Selalunya laki aku, tak bagi bubuh garam dalam bubur nasi.Masa makan bubur nasi, dia akan masukkan sedikit kicap cair.




anak beranak tengah makan bubur nasi.




simontel tengah memandang aku.pandangan yang penuh keji.kwang kwang

BUBUR NASI PILIHAN KORANG CAM MANA?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina