Monday, January 24, 2011

Beruang pink



Akhirnya tidur gak, selepas mengentel telinga beruang pink tu.

Aku dah buang botol susu firdaus. Tak tahu, kenapa aku nak buang, sebab aku malas nak buat susu dia waktu malam kot. Lagi pun aku fikir dia dah dah 6 tahun, hisap susu pun sekadar nak melepaskan gian dia sebelum tidur. Kadang -kadang kesian jugak, tapi malas nak fikir.

Malam tadi, lepas main games lebih kurang pukul 10, ayah dia suruh tidur . Aku pulak ambil alih tempat dia, pakai komputer. Cian aku tengok dia, nak baring mana arah pun, aku tak tahu, serba tak kena. Siap dia gesek bulu kening lagi. Aku perati je dari jauh, nak tergelak pun ada. Lepas dia dah tak tentu arah, dia bangun mendapatkan aku.

Firdaus : mak boleh buat susu tak?

Aku : dah buang, botol susu dah bocor.

Firdaus : Tapi firdaus nak jugak.

Aku : mak cakap dah buang, dah buanglah.(sambil jengil mata) , zalim tak?

Dia baring lagi, tapi kali ni terkebil-kebil pandang ke arah aku. Aku suruh dia ambil patung beruang tu, kalau nak mengentel telinga . Dia malas nak bangun, aku campak patung tu kat dia. Aku tengok dia leka, gentel -gentel telinga beruang tu, last last tertidur. Pelikkan budak-budak ni , kalau tak menyonyot atau mengentel, susah sangat nak tidur. Nasib baik suami aku dah tidur, kalau tidak dia jadi mangsa. Suami aku kena gosok kepala dia , sampai tertidur. Kecik-kecik dah dera orang.

Mungkin sebab tu, ada orang dewasa pun nak tidur siap ada bantak busuk nak gentel-gentel.Firdaus tak de bantal busuk, tapi dia nak orang gosok kepala dia, mengentel sesuatu atau hisap botol.


Senyum tapir : Cakap orang je lebih, perangai aku pun tak senonoh,aku suka garu kepala atau siku suami , baru boleh terlelap. Dia pun heran, aku suruh dia diam je, aku nak tidur. korang cam mana?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina