Wednesday, January 5, 2011

Dah pasti. aku tempat ketiga

Hari ni dalam sejarah, aku menang contest tempat ketiga. Bukan senang oii, aku nak masuk contest alah-alah , hadiah TV 24 inchi ni, setelah dekat nak 10 kali, aku ucah line, akhirnya aku jebak diri gak, ngan contest hantu tak senonoh ni,

Dah lamanya tak masuk contest, semenjak menang contest buahberry last year. Aku terus senyap dari arena contest mengcontest ni. Bukan apa aku dah janji, selagi tak dapat hadiah tv 24 inchi, aku tak nak join. TV punya pasallah, aku tertarik nak join contest lenggang perut ni, yang dianjurkan pulak, hantu tak senonoh ni, teman sepermainan.

Aku bukan apa, banyak sangat contest penipu sekarang ni, cakap tak serupa bikin. Nasib baik hantu kak limah teman sepermainan, hadiah plak TV kaler 20 inchi, kalau tidak jangan harap
aku nak join, kirim salam malam-malam.





Kalau tak caya ngan kemenangan aku, sila klik gambar banner contest lenggang perut (kat atas) bersama Hantu Kak Limah




Mungkin tv kaler ni, yang jadi taruhan. aku pun tak tahu brand apa, memandangkan tv aku dah rosak dekat nak sebulan, aku tibai je tv yang dia kasi.



Bila aku tengok pasal tv,, aku teringat pulak cerita simanja pasal kawan dia. Dahulu kala, galak kita dapat panggilan dari syarikat entah apa-apa, beritahu kita menang contest itu dan ini, Arwah mak aku, pernah gak kena tempias sekali.

Aku bukannya tak tahu , dorang ambil no. telefon kita, dari buku telefon. Habis tu dapat pulak arwah mak yang angkat panggilan dorang, apalagi senyum sampai ke telingalah, dengar dia menang contest. Sedangkan masa tu, setahu aku, tak pernah lagi, arwah mak join mana-mana contest.

Aku layan je,mood super happy arwah mak ngan adik perempuan pada masa tu, selepas terima panggilan, yang dorang menang contest. . Pagi lagi, dorang dah berdezup ke Jaya Jusco Bukit Raja, katanya nak ambil hadiah kemenangan kat sana. Aku tunggu kat rumah je, pada masa tu.

Sampai kepetang aku tunggu, mereka berdua muncul ngan satu mangkok kaca besar. Biasalah mulut ni gatal nak bertanya, "mana hadiah yang lain" .dengan suara lemah arwah mak" rupanya kena beli barang dia dulu, baru boleh join contest tu." Sia-sia je syarikat tu, bagi orang tua naya.Semenjak dari tu, arwah mak terus insaf, dah tak nak percaya lagi.

Cerita pasal kawan simanja(cina) dapat panggilan cam arwah mak dapat. Tanpa berlengah, dia pun pergi kat tempat tu. Sampai je, dia terus tanya wanita kaunter pertanyaan, " Ini saya punya IC , semalam lu punya orang, ada call, kata saya ada menang satu TV besak(dalam loghat cina), itu tv ahhh", sambil menuding jari kat TV yang ada kat situ"."yelah, lu tunggu sekejap,saya panggil boss," wanita kaunter pertanyaan terus bangun dari tempat duduk.

Kena pulak ngan otak kawan simanja yang ada sikit short, terus dia angkat TV tu, masuk dalam kereta dia. Apa dorang nak buat . Melopong je, tengok kawan simanja usung TV sambil tersenyum. Habis dorang dah gatal sangat, suka nak call, cakap sembarangan, yang dia menang.








Senyum tapir : Dalam dunia logika ni, susah sangat berlaku keajaiban, kita boleh menang contest tanpa masuk contest. Aku pernah sekali terima sms, menang contest mee segera(sedangkan aku tak pernah pun masuk contest tu) menang RM30,000. Aku ni cam biasalah, dah tahu pun itu tipu, suka sangat nak perdajal orang. Siap call orang tu, tanya bila boleh ambil hadiah?. Malaslah nak beritahu, apa dorang cakap.korang pun dah boleh agak.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina