Tuesday, January 25, 2011

Biasa je

Kehidupan aku sefamily tak de lah yang istimewa sangat kalau nak di ceritakan. Blog ni pun, sekadar mengisi masa senggang aku , disamping menambah income yang mencecah beribu 5 atau 6 bulan sekali . Kalau tak nak percaya bobis mu sebelah. Sapa nak percayakan, wa bukan femes. Okey, kehidupan aku memang simple, sepertimana aku mengoreng sayur, cam tulah simplenya hidup aku.

Tak suka rencah-rencah banyak ni, sebab aku hanya nak menikmati manis sayur tu. Aku tak nak rencah tu nanti, mengangu deria rasa aku. Dalam kehidupan cam tu gak, aku tak suka nak pikir benda-benda yang boleh membebankan kepala hotak ni. Problem kalau boleh handle, aku handle, kalau dah tak boleh tercapai akal ku, aku bagi Elayana,sorry sorry apa kena mengena pulak elyana dalam kes ni, suami handle.

Macam tu gak , kalau kat opis, apa yang boss suruh buat, aku buat. Kalau tak termampu buat, selalunya aku buat bodoh, nanti dia boring atau faham, dia ambil balik kerja yang dia suruh tu, bagi kat orang lain. Tahu tak pe, aku ada dua tangan mah.. Buat apalah kita nak buat secara rela, lepas tu kat belakang mulut kita nak pok pek pok pek. Wa tak pahamlah cara cam tu.




Hari-hari aku main bola, sorry sorry goreng sayur.



Tadikan aku dah cakap, aku simple , letak bawang putih je.



Kalau rasa nak goreng sayur petola sesimple ni , cilok kat sini. Dalam rumah aku, masakan yang tak boleh tinggal, sayur goreng. Tak lengkap rasanya tanpa sayur.



Nasi goreng cina , peberet Firdaus. Aku tak kan beli udang, semata-mata nak lengkapkan nasi goreng cina tu. Udang tu umpam, suami pergi memancing hari tu. Jadi dari disimpan lama, buatlah nasi goreng cina.



Nasi , balance malam punya tak habis.



nak ikut follow kat sini. Dalam blog aku dah banyak resepi, senang, tak payah ulang siar, aku kasi link je.



Udang tu sebagai hiasan je kot, Firdaus menang tak suka udang. Aku pun sama, kurenggg.



Sanggup ketepikan udang dalam nasi tu, makan ngan nugget pulak.



Senyum tapir : sesimple mana kamu ?, dari segi masakan dan kehidupan.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina