Tuesday, December 28, 2010

Yes Boss





Aku ada benda nak cerita ni, boss aku dah 2 minggu tak de, pergi oversea. Semenjak dia tak de, memang hampeh, susah sangat aku nak buat kerja. Tapi tak de lah kerja yang urgent. Aku rasa ada something wrong somewhere, kenapa bila ada boss, aku bersemangat nak buat kerja. Dia tak de, aku jadi malas . Bila aku renung dan tenung dalam-dalam, ohhh baru aku dapat jawapannya, Boss aku tu , macam pembakar semangat aku,nak berkerja selama ni.Bila dia tak de, jiwa aku kosong.

Tak payah dengarlah, itu omongan kosong je, sebenarnya malas nak buat kerja, Dammm kat diri sendiri.
Sambung nanti cerita pasal boss, nak masak untuk boss kat rumah pulak.



Sapa nak ambil resepi nasi goreng cina ni , cilok kat sini. Dibawah ni, hanya pertukaran beberapa bahan je.



Bahan tambahan, tahu ikan .




Pertukaran dari sawi ke kobis cina.




perkara mustahak (1) nak nasi goreng jadi best, tumis bawang putih sampai naik bau, kemudian masukkan ayam.




Perkara mustahak(2) Letakkan bahan tumisan tadi ke tepi kuali, selepas tu, baru boleh pecahkan telur. Nak mengelakkan nasi goreng berbau hanyir telur, goreng telur tadi sehingga masak. Bubuh kicap cair(penganti garam), sos tiram sedikit. Dah dapat rasa yang lebih mengancam, letak minyak bijan sedikit, sebelum diangkat.




Nasi goreng cina ni, untuk breakfast pagi tadi.


Senyum tapir : Hari ni,aku bekerja seumpama bertarung di medan perang. Lepas aku habis bertarung, Arnold susah nak eja , pulak kena bertarung.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina