Sunday, December 26, 2010

Surat Cinta

Salam Sejahtera di pagi Minggu pada semua pembaca...........


Dulu aku tak pernah layan love letter ni, tapi semalam bila anak aku beli, teringin pulak nak rasa. Bila dah makan, 2 perkataan terzahir, lazat dan ranggup. Dah rasa, baru jatuh cinta .Itulah orang cakap ye, tak kenal maka tak cinta, walaupun aku bukan peminat tegar perasa strawberry, Bila rasa ni love letter ni, aku boleh layan plak.

Buah strawberry je, aku tak boleh layan forever. Cari gak, kat mana kesedepannya, tapi tak jumpa. Aku jadi pelik pulak, sapa yang pergi Cameron Highland, mesti beli buah tu. Walaupun yang beli tu bukannya suka makan pun. Camerong Highland ngan buah strawberry dah macam sinonim.

Kalau korang tak percaya belilah Love Letter, berperisa strawberry ni. Cakap pasal love letter ni, aku ada kisah lama gak. Masa kerja kilang getah paip kat Alor Gajah, Melaka, tahun berapa aku dah tak ingat, setiap hari lalu di sebelah kilang Julie's ni. Lalu je, perut kenyang terus jadi lapar, bila terhidu aroma biskut. Ingat pasal kilang Julie's tu memang syok, yang tak syok bila teringat, cam mana ciputnya, gaji masa kerja kat kilang getah paip tu.




Tin biskutnya pun tip top.



Hampir separuh dah habis. Mana taknya , makan sambil cari idea, mesti tak sedar, tangan dok merayap dalam tin tu. Pihak Julie's biskut sila bagi komisen, sebab promo biskut ko. Teringat pulak dulu Rosyam Nor jadi jurucakap biskut ni.




Bila tengok you tube Shima ni, hati tiba-tiba, terimbau tahun 1990, masa tu aku tinggal dirumah makcik (adik ayah yang bongsu, kat banting) Kebetulan rumah Shima ni belakang ngan rumah dia. Shima masa tu, baru nak bergiat aktif ngan The Boys( sebelum tu The Boys ngan Ella).

Aku ni tiba-tiba cari you tube Shima ni, ada sebab. Anak perempuan aku tu , nak dengar lagu Shima semula. Dia kata suara Shima sedap, aku pun ceritalah kisah lama, pasal Shima kat dia.

Makcik aku ni memang handal memasak. Kalau dia nampak makcik buat sambal , kuali yang buat sambal , dia tak bagi makcik basuh, dia bawak roti, terus cicah kat kuali tu.. Pantang nampak arwah abang, mesti nak kacau, dia peramah. Cakap pasal dia, terindu pulak.


Senyum tapir : Semoga hari ni menjanjikan seribu kebahagian, pada semua pembaca blog aku kat luar sana.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina