Tuesday, December 21, 2010

Redha....

Perut masih berbunyi-bunyi. Biasalah , baru habis cerry bery, memang cam tu kan. Aku lupa, kalau sakit ni, ubat klinik kurang jalan. Selalunya kat rumah , ada stand by Pill Chi-Kit Teck Aun. Malang, hari tu kehabisan stock.




Siapa nak order online pill ni untuk simpan stock kat rumah , pergilah kat sini. Aku baik hati, tolong orang, tapi kalau betul baik hati, dia tak cakap tau yang dia baik hati. Sakit , sakit, kerja ofis kena buat gak.



Hantu kak Limah, cuba nak skodeng kalender dari aku.pirahhh jangan harap, aku pun tak dapat lagi.



Kalender yang nak diagih-agihkan ke Sabah dan Serawak. Habis, aku cam mana , kena tunggu bulan January 2011, boss balik, baru dapat kalender.

Sepanjang pagi, kerja menimbun. Patutnya , pagi tadi aku kena pergi seminar , belajar cara basuh tangan dengan betul. Fed up, dah besar gajah cam ni, kena belajar basuh tangan lagi.

Pagi tadi, segarkan minda sebelum start kerja, baca kosmo yang dibeli kat stesyen minyak. Baca pulak , berita kemalangan kat muka depan .Bercampur baur perasaan.





Ratusan gagak petanda ajal menjemput pelancong, kata kosmo. Mulai sekarang kena ambil serius tentang gagak-gagak yang berterbangan di atas bangunan.




Takziah pada mangsa yang terlibat. Perlu tambahkan lagi, undang-undang sedia ada, semua penumpang dan driver bas di wajibkan memakai tali pinggang , sebagai langkah keselamatan. Kalau tercampak pun, tak de lah pergi jauh.

Banyak harta-harta simangsa kemalangan berteraburan. Jangan nak cuba copek. Kasihanlah pada simangsa. Dah jatuh ditimpa tangga, kalau korang copek. Kalau copek gak, tunggu..................



Hantu kak limah balik, tengok bas rombongan accident balik dari Cameron Highland. Ingat tak drama, Cik kiah ke sukan komanwel, jadi ni sambungannya.........




Senyum tapir : Jangan percaya ada jalan yang berhantu, kalau percaya, terimalah padahnya.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina