Friday, October 12, 2012

Bajet baguslah sangat kau ni..........................

Saya sedang gigih  mengulangkaji pelajaran 15/10/2012 hari senin ni peperiksaan akhir tahun arghh takutnya tapi esok saya masih nak makan angin ngan akak saya boleh ?


3 orang anak murid sedang belajar  Bahasa Malaysia dengan cikgu Memon

Watak cikgu Memon, Fais dan Aiman dilakonkan oleh Firdaus


Cikgu Memon : Fais cuba awak eja perkataan "MAKANAN"

Fais : M A K A N = MAKANAN

Cikgu Memon : salah tu Fais.  Aiman  plak cuba eja?

Aiman : M E K A N A = MAKANAN

Cikgu Memon : salah tu Aiman okey cuba Firdaus plak eja.

Firdaus : M A K A N A N = MAKANAN

Cikgu Memon : Pandai pun Firdaus. Aiman ! Fais   belajar ngan Firdaus ye.

Firdaus :  tepuk tangan senyuman meleret sampai ke telinga

Gembira hati tak terkata bila mendapat pujian dari cikgu memon cikgu kesayangannya


Hampir setiap malam aku melihat perlakuan Firdaus yang  bajet bagus dan pandai tu, tapi aku buat-buat macam tak nampak ape -ape. Pada aku buat masa ni biarlah dia berimiginasi & berfantasi daripada berrealiti  bajet bagus dan bajet pandai.

Sekadar luahan hati

Adakala aku tersenyum melihat orang yang "BAJET BAGUS"

1)aku tak tak bajet bagus dan aku tak pernah bajet bagus ( yang bercakap cam tulah bapak sagala atuk nenek moyang segala bajet bagus cuma dia je yang tak perasan ALMAKLUMLAH dah terlebih bajet)
2)pekerja senior bajet bagus depan pekerja baru
3)perempuan bajet bagus depan lelaki
4)lelaki bajet bagus depan perempuan
5)pekerja lelaki atau perempuan  bajet bagus depan bos
6 )kerani biasa @ baru  bajet bagus nak jadi executive plzzz tidun jap


JANGAN BAJET SANGAT NANTI TERLEBIH BAJET SAPER YANG SUSAH, SENDIRI SUSAH LO
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina