Thursday, April 22, 2010

ketua Gerila masak



maggi goreng, cam mana dia buat aku tak berapa tengok, sebab bila aku jenguk dapur je dia cam ketuk pisau kuat-kuat.Jadik sebelum apa-apa yang tak diingini berlaku (leher aku kena penggal ) kwang kwang.baik aku cau cepat.Tapi aku nampak dia pakai maggi ruski perasa tomyam campur perasa kari masala.ikan bilis goreng ngan bawang merah.lepas tu last dia letak serbuk paprika.ada telur gak.

Semalam aku rest, ketua gerila(Laki aku) ambik alih tugas aku semalam.tapi korang jangan risau ada resepi hari minggu punya aku simpan.




Firdaus ngan lahapnya.


dua beranak tengah makan, Firdaus tak akan layan aku kalau ayah dia ada.







Ikan bilis, cili api, bawang merah kecil , ngan bawang putih(ditumbuk).belimbing masak atau mangga masak dan masam pun tak pe.



1)goreng ikan bilis
2)tumis bahan-bahan tumbuk dulu sampai naik bau.kacau pakai api kecik.
3) masukkan belimbing.pecah-pecahkan belimbing guna sudip.jangan ketuk kuat sangat, silap-silap kuali korang bocor plak.khe khe




kacau sampai belimbing jadik kecut.masukkan gula ngan garam.kalau kurang asam letak cuka sedikit.kalau macam kering je, tambah air.



Dah siap bolehlah makan ngan nasi panas.mabeless.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina