Monday, January 17, 2011

Terjun dari puncak gunung



Sesiapa yg bawah umur, jangan nak cuba tiru , aksi terjunan cam ni.Lainlah firdaus, rajin tengok cerita kungfu. relevan ke?


Anak perempuan aku ni,memang hyper aktif sikit, kalau jumpa sungai.


Firdaus dalam sungai pun nak manja, siap makan bersuap .


Kan aku dah cakap, dalam sungai pun nak kasi posing model . Lupa nak cakap, korang perasan tak , anak aku ni pernah masuk tv, buat iklan minyak yu yi cap limau . Lepas ni kalau ada iklan minyak yu yi cap limau keluar kat tv, korang jangan bangun ye, duk melekat kat tv.


Firdaus, suka gilaaaaa.


Maaf, gambar terulang siaran.



Kalau dah mandi manda, perut mesti berkeroncong.Ini anak aku no 3, sedang mengisi perut. Lauk-lauk semua ditaja oleh makcik Ina minat Do do cheng. Makcik ina masak ikan jenahak(simanja pancing) sambal ngan terung bulat goreng cili. Extra yg lain, kueh teow goreng. Kwang kwang.

Bukan apa, anak-anak aku ni cerewet sikit, pasal bab makanan ni. Maksud aku bukannya dia nak makan sedap , tapi masak kena secukup rasa. Kalau aku masak je , dia tak banyak komplen. Konon , semalam , saja beli lauk rebung ngan ikan keli masak lemak cili api , dah tempat tu kuala pilah, mestilah terkenal ngan masak lomak kan, tapi hampeh masak garam sepikul. Last-last , makan sikit je. Yang lebih tak tahu pergi mana.

Lagi satu bab , lagi best, masa anak perempuan ngan lelaki aku , pergi beli lauk tu, dia nampaklah telur itik masak lemak. Dah dia tak pernah tengok, ngan tak pernah makan telur itik ,jadi dia tanyalah

Anak perempuan : ehh ehhh ni telur apa?

penjual makanan : telur itik masak lemak.

Anak perempuan : boleh makan ke telur itik (biasalah pertanyaan budak-budak)

Penjual makanan : Kitakan orang Islam.

Peningkan jawapan dia, bukan aku je pening , anak perempuan aku turut sekali pening.



Senyum tapir : manusia yang rasa dia lebih pandai atau bijak, kadang -kadang dia jawap soalan, berpandukan kepandaian dan kebijaksanaan dia je. Dia tak akan cuba memahami apa soalan, yang diberi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina