Wednesday, February 23, 2011

Rakan maya

Hari ni,aku kool, walaupun petang semalam boss ngan rakan baik dia bagi aku tekanan.Tak nak ceritalah benda yang boleh buat hati sendiri panas.

Aku tak pernah boring ngan hidup aku, tapi kalau korang tahu tentang hidup aku, mesti korang kata aku manusia yang memboringkan. Banyak orang cakap cam tu. Kenapa korang rasa hidup aku memboringkan, kat sini aku huraikan satu persatu.

1) aku tak de kawan, kecuali 2 atau 3 orang kawan kat tempat kerja.

2) kawan yang datang kerumah aku time raya atau majlis tertentu hanya sorang kawan selain dari saudara mara belah suami.

3) Masa aku duduk hospital sebab sakit atau melahirkan anak, tak ada kawan tempat kerja aku beritahu, kecuali sorang kawan, sebab aku tak suka orang melawat aku kat hospital.Aku rimas orang tengok aku dalam keadaan yang sakit.

4)Masa adik beradik, arwah mak ngan ayah meninggal dunia, aku tak pernah beritahu kawan kat tempat kerja, kecuali sorang kawan. Aku beritahu pun ngan boss je , sebab dia ketua jabatan, itu pun aku suruh dia rahsiakan. Korang tahu kenapa?, seriyes aku tak suka orang tanya benda-benda yang boleh membuatkan semangat hidup aku luntur.

5)Dalam blog, bila tengok cara aku tulis dan komen blog korang, mesti semua orang ingat aku seorang yang peramah dan senang didekati. Sebenarnya aku dalam telefon ngan dalam blog je hipokrit, kat luar aku adalah perempuan yang paling malu nak jumpa orang, kecuali kawan kat tempat kerja.

Masa sekolah aku bukan tak berkawan, cuma aku jenis susah nak bawak kawan datang rumah. Bukan aku tak nak rapat ngan kawan, cuma takut peristiwa di khianati kawan berulang kembali. Masa darjah 4 , aku ada kawan baik nama Misriah, dia ada bawak mulut sedikit pasal aku yang tak betul, aku mengadu kat arwah mak, dia terus jumpa mak bapak budak tu marah-marah. Selepas kejadian tu, arwah mak pesan, jangan berkawan baik sangat ngan orang, musuh sebenar adalah kawan baik sendiri. Sekarang aku tak de kawan yang benar-benar rapat , kecuali bonzer.

Bila start berblog tahun 2009, aku mula berkenal-kenal ngan rakan maya. Aku tak pernah lagi berjumpa ngan mana-mana rakan maya, selain hantu kak limah ngan ratu kebaya, itupun sebab mereka rakan sekerja. Bukan aku tak nak join mana-mana perjumpaan blogger, sebab aku tak boleh hilangkan perasaan semacam bila berjumpa ngan ramai orang. Kalau pergi kedai makan pun aku pilih tempat yang tak berapa ramai orang. Aku jadi panik bila pergi tempat jadi tumpuan orang ramai.

Bila dah berkecimpung dalam dunia blog, sedikit demi sedikit persepsi negative aku terhadap orang lain berkurangan.Aku jenis tak kisah, kalau dalam kotak komen orang tulis kutuk-kutuk aku, satu je tolong jangan kutuk keluarga aku je, itu memang kepantangan. Jadual aku memang padat, aku minta maaf , sekiranya komen-komen korang tak dapat dibalas. Aku menghargai setiap komen yang korang layangkan, dengan menjengah blog korang bila ada kelapangan.Semua rakan maya, adalah rakan yang terbaik buat masa ni yang aku kenal. Bertemu dalam dunia blog adalah lebih baik aku rasa, dari berjumpa secara 4 mata. Ditakuti nanti bila dah jumpa, banyak pulak perkara yang boleh membuat kita tak serasi. Paling jelik, kalau ada sessi banding membanding.


Semalam aku happy, dapat cenderahati dari rakan maya , yang aku simpulkan seorang yang happy go lucky dan peramah. Tak tahu lah kalau berjumpa 4 mata. Pemberian dari ratu siput akan aku hargai seperti pemberian rakan maya sebelum ni bonzer. Terima kasih yang tak terhingga akak ucapkan.




Sampul surat ni Ratu kebaya yang ambil dari HR dept.



http://akuratusiput.blogspot.com






Firdaus ngan freeze magnet pemberian ratu siput



Firdaus melekatkan freeze magnet dipintu peti ais. Sebelah tu adalah pemberian ratu kebaya.


Senyum tapir : Rakan maya semua , korang adalah rakan terbaik yang aku kenal buat masa ni. Jadi penghibur dikala duka , selain dari family. Aku harap korang dapat terima aku seadanya. Kalau dalam berblog ni, ada perkataan atau perbuatan aku menghiris atau melukakan perasan korang, aku mohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki.Segala yang baik itu datangnya dari Allah SWT, manakala yang jahatnya datang dari aku hamba Allah SWT yang lemah dan masih lalai.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina