Wednesday, February 9, 2011

rendam atau masak

Pag tadi terbaca satu blog yang tinggal link kat chat box aku. Gelak gelak guling aku baca kisah maggi ngan dia. Teringat plak masa form 5 duk asrama, selalu tengah malam duk tengok kawan satu dorm makan maggi yang style rendam-rendam ngan air dalam termos.

Pernah gak cuba sikit bila kawan buat.Sampai sekarang aku masih tak dapat feel makan maggi cara cam tu. Rasa tekak kembang semacam je, bila masuk maggi tu. Aku boleh makan kalau masak atas dapur.

Zaman aku dulu, tak nampak lagi maggi mangkuk atau cawan ni ada. belum keluar lagi kot.







Maggi cawan ni memang aku boleh terima kalau tak masak atas dapur, sebab caranya memang cam tu. Jangan salah sangka bukan dua cawan aku pulun makan. satu cawan tuk hantu.
Kalau kat opis cara aku masak maggi cawan cam gambar kat atas tu .


Senyum tapir : Cam mana korang boleh masuk style rendam-rendam tu?

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina