Wednesday, February 2, 2011

Pada suatu hari







Hari tu kawan suami memancing, tak sangka terpancing Pari Rimau , berat lebih kurang 100 kilo. Mula-mulanya dia tak tahu benda berat yang dipancing tu, seekor ikan pari. Dekat nak 2 jam dia berhempas pulas nak menaik benda tu. Sehingga kawan dia mengeluarkan ayat "kalau kau timbul cepat, aku akan putuskan tali ni". Tak sampai berapa minit pari rimau tu memunculkan diri. Kawan suami terus memutuskan tali tu. Maka terlepaslah pari rimau dari dibaham manusia.


Sekianlah cerita hikayat pari rimau yang kalau dapat , sedap dibuat kuah asam tumis. Maka hari ni aku berharap syarikat akan menutup operasinya dengan segera, sebab bolehlah aku ke rumah mak mertua untuk makan besar Chinese New Year. Jangan risau teman-teman, makan besar ni hanya makan sayur je, sebab mak mertua aku walaupun cina, dia tak pernah memasak ba alif ba ya kat rumah, sebab bapak mertua aku India.

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU CINA.


Skema tak?

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina