Monday, February 21, 2011

Pantang & pemantang

Salam di hari senin yang semua orang memang malas nak kerja ........, termasuk aku .hua hua. Malas pun aku kena kerja hari ni, kalau tak kerja memang nak cari nahas. Hari ni planner semua kena siapkan, dah masuk 21 haribulan dalam bulan February. sepatutunya 15 haribulan dah siap semua tu.


Okey cerita pasal pantang dalam hidup, selain dari pantang lepas melahirkan anak. Semua orang mesti ada pantang dalam kehidupan samada di rumah mahupun di tempat kerja.

Hai ni, nak cerita pasal pantang dalam diri aku, setiap anak atau orang yang terlibat kena patuh. Kalau tak patuh boleh buat aku meroyan.Dah namanya pantang kalau tak ikut jadi meroyanlah cam orang pantang lepas melahirkan anak. Kalau orang melahirkan anak, meroyan boleh akibatkan dia gila. Tapi meroyan bukan lepas melahirkan anak ni, boleh buat sepanjang hari muka ketat atau otak sasau je.

Korang jangan gelak plak, kalau aku cerita, pantang pemantang aku.

1) kalau tengah suap anak makan, tiba-tiba dia cakap nak buang air besar,jam tu gak aku jadi Incredible hulk. Seriyes marah, aku bawak dia buang air besar, kemudian terus berhentikan dia makan, sebab aku dah warning awal-awal, kalau nak buang air besar mesti sebelum makan. Aku loya kalau nak suap nasi tu balik. Suami aku marah , dia kata aku gila, budak nak buang air besar pun nak marah. Aku cakap tengah makan, kurang ajar tu, nak buang air besar, dah habis makan tak pe lah.

2) Lepas buang air besar mesti mandi. Kalau tak mandi, rasa semacam, sebab tu kalau kat opis, kalau boleh aku tahan sakit perut ni, sampai rumah baru membuang.

3)Sanggup tahan sakit buang air besar atau kecil kat luar, kalau tiolet awam dia cam ada kuning atau berkeladak. sepanjang hari boleh trauma, ingatkan balik keadaan tu.

4) Kalau kat opis plak, aku tak suka tengah buat kerja atau menaip cari idea update blog, orang duk nak sembang ngan aku. lagilah dia duk datang belakang aku. Masa tu lah aku buat-buat pergi toilet, dari jauh aku perati, dia dah belah ke belum. Kalau dah belah, baru pergi tempat aku balik. Time kerja memang aku fokus, tak suka sembang, sebab kerja aku ni banyak calculation, boleh salah, kalau nak melayan borak sambil buat kerja.Takut metric ton jadi kilogram, mampos aku. Tetap Kesian HKLBK , tak boleh fokus kerja, sebab diganggu makcik sapu sampah. Dah dia baik sangat tak nak smash orang tu.

5)Seriyes tak suka, boss aku buat muka cam tenuk, bila dia baru balik dari makan angin kat obersea atau Malaysia. Berjalan tak ingat, balik buat muka penat. Aku kalau dapat berjalan muka happy je, tak de masanya nak buat muka bagai.

6)Pantang terima sms yang semua perkataan short form. Seriyes aku tak tahu baca. Rasa mendidih je darah. Aku memang skema tulis penuh, kalau yang tulis yg tak pelah aku boleh faham lagi, kalau balik rumah tulis blk rmh, apa tu. Masa tu aku memang terus call, tanya orang tu nak apa.

7)Tak suka bila orang yang buat-buat tanya, tapi dah dah tahu sebenarnya. motip tak tahu.

8)Seriyes tak suka perangai tukang sapu sampah kat tempat aku. Mulut cam puaka . Terutama yang sapu kat tempat HKLBK, dia suka jaga hal ehwal pekerja cam kita orang ni.

9) Seriyes tak suka pergi restoran fast food, dapat jaga kaunter yang banyak mulut suka suggest beli itu dan ini. Hari tu dah terkena pergi Mc Donald, cadangnya nak beli sikit, fish filet 2 ngan ayam 2 ketul. Dia tekan aku cam peguam bela tanya tertuduh, otak jadi celaru aku pun angguk je. Bila tengok depan mata, OMG sapa nak habiskan ni bayar sampai RM37 air ngan kentang semua size besar. Orang pergi situ ngan otak yang tenang memang dah set dari rumah nak makan apa, bila dia tekan je , kita dah kelam kabut, hilang yang kita dah rancang. Lepas ni aku akan lebih berhati-hati, dendam harus dibalas, sipenunggu counter tunggu aku come back.



Senyum tapir : korang cam mana?

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina