Saturday, November 12, 2011

Tak jemu ngan kek lemon beryogurt


Salam hari sabtu...................


Apa cerita? Mendung je cuaca kat luar sana. Kalau korang ada plan nak ke mana-mana, hati-hati sikit bila memandu, sebab sekarang ni musim hujan, jalan licin . Bagi org yang tak de kenderaan cam aku ni, kenalah bawak payung , peribahasa kan ada menyebut, sediakan payung sebelum hujan. Peribahasa tu sesuai digunakan pada bila-bila masa je. Penting tu sediakan payung sebelum hujan, bukan payung je, baju hujan sekali kena sediakan terutama pada penunggang motosikal .

Cerita pasal kek plak ye, olah kerana anak-anak ngan suami dah jatuh suka ngan kek lemon beryogurt ni, rasa cam setiap hari plak aku nak buat tuk dorang.

Jom layan kek ku..............




Bahan utama

sediakan yogurt, aku guna yogurt apricot-sesuka hati je kan.
sebiji lemon-ambik juice
parutan kulit lemon-dari sebiji lemon
150grams butter-dicairkan

Bowl pertama

170 grams tepung naik sendiri
1/2 tsp garam


Bowl kedua

Kacau guna handwhisk

170 grams castor sugar
telur 3 biji
yogurt low fat
juice lemon


Tuang adunan bowl pertama ke dalam bowl kedua secara perlahan sambil mengacau guna handwhisk.





Tuang butter cair kedalam adunan tadi secara perlahan -lahan sambil mengacau .Jangan lupa masukkan sekali parutan kulit lemon dari sebiji lemon ye.


Abaikan corak atas adunan ke saja nak wat geli-geli

Bakar selama 180 darjah celsius selama 40 minit.




tedap, lemak berkrim , berlemon. semua cukup. Sesuai tuk breakfast mahupun, apa ye omputih sebut,,,,,,,,,,,,, high tea-kui kui kui.


sebelum beredar aku tepek juadah malam tadi ye, saja wat geli-geli.



Telur dadar + bawang besar + kacang panjang- kalau aku malas nak goreng sayur cam ni lah rupanya.


Sambal daging buh rempah skit.




SELAMAT BERHUJUNG MINGGU BERSAMA FAMILY TERSAYANG YE.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina