Sunday, November 13, 2011

The Adventures of Tintin -6 bintang +++

Salam hari minggu............



Malam tadi aku merealisasikan impian Firdaus nak nengok cite kartun kat panggung wayang. Petang tu yuyi beli tiket dulu, kalau lambat beli takut tiket habis , almaklumlah malam minggu.Sebenar aku tak pernah lagi nengok cite kartun kat panggung wayang, ni first timelah kiranya.

Minggu lepas masa nengok cite Tower Heist , Firdaus wat orang kat panggung ketawa, kali ni pun sama gak,..

Firdaus (makan pop corn besau) : akak boleh kecikkan suara tak?.

Yuyi : syyyyyyyyyyyy mana boleh dik ni bukan tv kat rumah.

beberapa minit Firduas makan pop corn

Firdaus(menjerit) : akakkkkkkkk gigi firdaus patah , ambik ni ,sambil hulur gigi kat yuyi

Yuyi bagi gigi tu kat aku, aku plak bagi kat suami (main pas pas plak) kui kui, sampai kat tangan suami dia belek -belek gigi tu, (biasalah kat panggung wayangkan gelap) lepas tu dia terus gigit.........hissssssssss..Aku geram, biji pop corn rupanya. Firdaus dimaafkan sebab dia masih trauma semenjak kejadian gigi dia terpatah time gosok gigi .


Hergé berfoto bersama dengan patung setengah badan Tintin sekitar tahun 1975


Terbatak jap, rupanya kartun zaman sekarang dalam bentuk 3D motion picture . Serius aku ingatkan kartun cam kat tv tu, banyak betul aku dah ketinggalan zaman.Termalu jap.


Tintin ngan dua polis (kembar yang lucu )
Captain Haddock yg suka mabuk.

Tintin adala serial komik yg dicipta oleh Herge dari Georges Remi (1907-1983)


Muka benggang aku ambik gambar.

Buat-buat pejam mata, silau kena flash kamera hp konon-kononya

Berposing sebelum masuk panggung.

Firdaus tu mana plak dipandangnya......

Anak lelaki aku ni, sekali pandang cam retis korea pun ada.kui kui kui


Budak-budak ni mandi ke idak, comot gila.kui kui kui kui

Muka happy, Tintin best best .

Muka happy lagi Tintin best best best .

Lepas nengok Tintin semuanya kebulur, singgah jap makan char kueh teow .Char kueh teow kat sini terbaek, sedap rega berbaloi. Kami semua suka sangat makan char kueh teow, kecuali Firdaus.


Dah mengantuk.......
alo alo malu -malu plak, dia ni dimana saje order milo ais. kui kui jimat skit.


Tapak tangan Firdaus besau.


Char kueh teow tedap, abaikan udang yg tinggal separuh tu , sapalah yang ngap.kui kui kui




Jangan lupa esok senin, sapa yg bekerja kena keja, jangan lupa plak. kui kui.okey kalau free bawaklah family nengok cite Tintin arahan steven spielberg . best best , mungkin ada lagi sambungan cite ni, dengar dari kata-kata Tintin sebelum cite tu berakhir semalam, katanya ada peninggalan harta karun 400 paun kat dalam laut.......kalau tak silap aku.


cau cin cau

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina