Thursday, November 4, 2010

Maju bersama Popo sejak 1975

[ADVERTORIAL]
[sticky post 30minit - scroll down for entry lama]



Ini iklan untuk maruku ikan popo cap budak merangkak. Iklan ni special sikit, bukan setakat pujian, kalau aku tak berkenan pasal produk ni, aku hentam sekali. Habis aku tengok kat blog dorang ada iklan, aku pun nak.Tak kisahlah iklan maruku ikan pun , janji ada. Masyukkk jugak.


Popo, maruku ikan ni memang peberet aku masa kecik-kecik dulu. Dulu masa aku sekolah rendah, mak bagi duit belanja 20 sen je, itu pun paling banyak.Jadi dengan 20 sen tu, aku belilah popo maruku ikan ni. Harga dulu, kalau tak silap aku 5 sen atau 10 sen. Thien Cheong Sdn Bhd sekarang, bukan setakat mengeluarkan maruku ikan je, macam-macam produk lagi. Cakap pasal popo ni ada 2 statement dia yang aku tak boleh belah :


Jika sesiapa melapor kepada syarikat kami tentang keluaran palsu yang tidak disahkan, akan mendapat wang sagu RM20,000.00, wang sagu akan dibahagi serata, jika melebihi seorang

LAGI

Mulai 1 November 1999 Daibochi Plastic and Packaging Ind Bhd ngan ICA Plastic Industries Sdn Bhd telah di beri kuasa sepenuhnya mencetak beg plastik ni. Syarikat lain yang tak diberi kuasa mencetak bag ini akan didakwa, jika didapati membuat begitu. Pemberi maklumat akan diberi wang sagu hati seperti di atas.



Dah kaya, lagi kena bahagikan serata ye, kalau yang mengadunya lebih dari seorang. Mana aci ni.Aku respcet , dari aku kecik , bungkusannya tetap sama. Korang tahu tak? satu fakta tentang popo maruku ikan ni, tak de syarikat lain yang buat maruku ikan yang sama cam ni.Jangan poyo, tak de orang nak tirulah keluaran ko. Mana ada produk kat luar sana yang rasa best nak letak cap baby merangkak. Selalunya keropok kat luar sana letak cap , udang, sotong, ayam , ikan parang dan macam benda lain, selain dari baby merangkak. Pasal tu lah dorang tak akan tiru. Kefetingfinggafalanfan zafamanfan . afapefe kefelasfas.oppss sorry popo.








Sila baca statement yang menyeramkan dibelakang bungkusan.



Kandungan yang tak boleh belah, dulu bungusannya gemuk ngan isi sekali.Sekarang ni bungkusannya gemuk ngan angin. Rasa memang asli, nama pun maruku ikan. Kalau aku 5 bungkus pun tak cukup. Sedap hingga menjilat 10 jari sekali.Aku bagi 10 bintang.




Maruku ikan ni dibuat dari ikan.Nampak tak gambar ikan 2 ekor ikan kat tepi tu?



Senyum tapir :

Kuiz popo : Jenis ikan apa yang digunakan untuk membuat maruku ikan ni?

A)Ketutu
B)Belacak
C)Tembakul
D) Keli
E)Senangin

Setiap jawapan yang tepat , pemenangnya akan diberi langganan percuma maruku ikan popo selama 2 hari berturut-turut.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina