Friday, June 4, 2010

Marina sardin



Korang pernah makan sardin marina tak?cubalah.sosnya sedap, tak hanyir.mestilah aku promo .Selain daripada tepung cap sauh, company tempat aku kerja pun jual marina sardin.Ingat , guna marina sardin.





Hari ni aku tunjuk resepi mengunakan marina sardin.keluar ikan sardin dari sos .goreng ikan sardin, sederhana garing .Berhati-hati dijalanraya, pakai pelindung muka, sebab bila kita goreng ikan sardin minyak banyak terpercik.kalau tak nak kena minyak, perlahankan api , atau lagi satu cara jangan letak minyak banyak.





1)bawang merah 5 ulas, bawang putih 3 ulas, halia 1/2 inci ditumbuk
2)Cili api 5 tangkai tumbuk ngan 1/2 inci kunyit hidup
3)perahan air asam jawa.




step penting, tumis bahan tumbuk (bawang ngan halia tadi sampai naik bau).lepas tu masukkan cili tumbuk , goreng lagi.kemudian baru masukkan sos sardin bersama air asam jawa.bubuh garam ngan gula 1 teaspoon.kalau boleh , masak sardin, jangan bubuh serbuk perasa, nanti rasa nya jadi satu macam.kalau terlalu pedas, boleh tambah gula sedikit je., supaya rasanya balance antara asam jawa ngan garam




Sardin goreng cili api dapat makan ngan nasi panas-panas , sodap ni.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina