Monday, June 7, 2010

Happy Birthday Firdaus



6/6/2010 Harijadi Firdaus yang ke 5 tahun, tapi kek ni anak aku olin salah tulis, 6 tahun plak.Tapi tak pelah , janji ada celebrate.kalau ikut aku tak de celebrate celebrate birthday ni, tapi olin tu rajin nak layan firdaus, aku on jelah.Aku mana boleh celebrate firdaus, sebab aku tak nak kecikkan hati anak aku yang lain, dulu dorang kecik aku tak pernah celebrate pun.Ni celebrate hari sabtu, sebab ari minggu, olin sibuk ngan ujian amali .Kira ni private partylah , boleh gitu.korang tengoklah yang tiup lilin olin , yang potong kek pun olin gak.




Firdaus excited dapat kek birthday.Olin siap mulut nganga-nganga lagi potong kek.




Dah potong kek , dapat hadiah plak.olin gak yang bagi.





Apalagi sesi melaram ngan hadiah. Baju yang dia pakai tulah hadiah harijadi.




Tengoklah sessi melaram lagi.




cili sos, bawang besar, potong bulat-bulat, serbuk kayu manis 2 sudu besar(kayu manis ni aku blender kering sendiri) kalau segera punya macam dah campur, mesin cili kering 20 tangkai, bawang meerah 5 ulas ngan bawang putih 3 ulas .

Lupa pulak nak tunjuk menu masa private party tu, ayam tandoori, jangan lupa cuba.resepi dari mak annoy .




Ayam digoreng dulu.




Tumis cili mesin ngan serbuk kayu manis sampai naik bau.lepas tu baru masukkan cili sos.Boleh tambah air , bagi berkuah sedikit. bubuh garam ngan gula sedikit, supaya rasa sambal seimbang.




Sambal dah betul-betul masak, masukkan ayam goreng bersama bawang besar tadi.




Sambal ayam tandoori sedap makan ngan nasi minyak gak.

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina