Friday, April 8, 2011

Gelagat kuning oren

Salam hari Jumaat untuk semua pembaca di luar sana........... hari ni aku ngan suami temankan Firdaus sebab Tadika tempat dia belajar mengadakan sukan tahunan. Nak bagi semangat pada dia dan kanak-kanak yang lain.



Kat rumah sebelum berangkat ke Tadika, sempat lagi ayah dia bagi makan ubat kuat berlari , acah je tu .bubble gum.



Sukan bermula pada pukul 8 pagi, Aku duk kat khemah yang disediakan.



Anak hantu kak limah puteri dania, sedang megintai-intak handbag mak dia.



Saat ni puteri dah mula menunjukkan ura ura nak mengigit tangan mak dia.Biasalah tu mak dia hisap darah orang, anak dia plak baru nak belajar gigit- gigit.ha ha ha




Para petugas sukan olimpik, opocot sukan tadika sdang memastikan keadaan padang yang tip top.



Salah seorng petugas sedang menyembur kawasan padang utk membentuk satu bulatan yg sederhana besar.

Jom layan aksi kanak-kanak ribena sedang berjimba-jimba dipadang sekolah.







Anak sapolah tu, cam kenal je.



Semangat, semangat sambil melaungkan " e , ek, e ek , ek e, ek e, ek, e,e



Belah kiri sekali putera Danial(ala-ala mata sepet tu) anak kak limah.







go go chaiyok.






wah wah semangat tu Firdaus, go go chaiyok .....






Nampak tak belah kiri budak pakai cermin mata, itu putera Danial (anak kak limah)



semangat semangat












gambar ni aku ambil, sebab tertarik ngan , bunga seketul kat atas kepala dia.













Firdaus dari belakang.






hantu kak limah ngan putera Danial.



Firdaus tengah warm up, sebelum acara bermula.















piala emas, gangsa , perak menjadi rebutan semua negara.









Acara kanak -kanak berlari bersama belon.






hola hup, teringat pulak masa dulu-dulu, benda alah ni diperbuat dari rotan.









Semangat cikgu Firdaus.



Belah kiri sekali dalam mulut ada straw tu putera Danial, bersemangat nak memulakan acara.



go go chaiyok, danial, Danial.



Lepas tu bawak bola plak.



Tengok tu putera Danial sedang gigih menyusun tin.



yeah yeah yeah selesai sudah.



Semangat anak jiran, nama dah lupa, tapi sekrang dah tak berjiran lagi, sebab dia dah pindah rumah.






Firdaus di apit sigadis ayu.



Tak boleh jadi ntah apa yang dibisikkan berdua.



Acara lompat katak bermula.



Teringat plak masa aku jadi juara lari dalam guni, tips nak lari ngan lajunya, kedua ibujari mesti masuk kebucu guni.he he he









Firdaus menunggu giliran.






yeah yeah Firdaus lompat sikatak lompat.go go chaiyokkkk.












Firduas menerima senaskah buku melukis dan membaca.







Tamat akhirnya sukan tahunan untuk 2011.Merakam aksi-aksi kanak-kanak ribena adalah saat yang paling indah dalan hidup aku. Betapa gembira mereka ke hulu ke hilir, semacam tak de apa yang dapat menganggu ketenteraman jiwa mereka.

Kalah dan menang seakan tak memberi apa-apa makna pada mereka, cukuplah sekadar mereka dapat bergembira bersama ibu ayah dan teman-teman.

Selamat berhujung minggu.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina