Tuesday, April 24, 2012

easy breakfast-simple tapi sedap

Tajuk separuh omputih separuh melayu  tak henggatkan, alah sesekali aku nak gak peling peling omputih. Pagi ni aku sibuk sikit baru je dapat pegang komputer. Malam tadi berukband aku wat hal, bowingnya langsung tak dapat bukak komputer. Kengkawan perasan tak macam dah lama je aku tak tepek resepi kat sini , hari ni cam rindu plak nak tepek resepi , kebetulan plak pagi tadi aku buat sandwich telur , itu yang beria-ia nak tepek resepi macamlah korang semua tak pandai buat sanwich telur . Biasalah makcik ober.

Jom layan sandwich telur .

opss ni bukan sanwich telur ye ini karipap, first time aku beli karipap ni , terbaek dari ladang baru keluar dari kuali masih panas lagi , boleh tahan sedap. Karipap yang sedap bergantung pada intinya ,inti yang sedap mesti ada sikit rasa manis, rempah kari, dan intinya juga tak terlalu kering . Bukan inti je yang kena sedap, adunan doh untuk kulit karipap pun kena sedap dan ranggup barulah dapat karipap yang sedap.
karipapnya besar jugaklah, makan 2 ketul dah kenyang

Ni barulah bahagian sandwinch telur , sediakan beberapa keping roti putih sandwich jenama roti ikut suka kengkawan.

kacau 5 biji telur bersama fresh milk, kalau agak nak diet kengkawan tukarkan kepada low fat milk , kacau telur hingga kental kemudian buh sedikit mayonis sebelum angkat taburkan ngan lada sulah. Sapu roti ngan sedikit butter , letakkan telur kemudian kat atasnya tempekkan sekeping roti .

Jeng jeng sandwich telur ni sesuai buat bekalan anak-anak ke sekolah.



jumpa lagi.................

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina