Monday, April 16, 2012

Rahsia pandan swiss roll yang gebu


Jangan teruja sangat ngan tajuk tu, aku bukan sengaja nak bikin kontroversi, cuma aku nak luahkan keterujaan diri bila dapat makan pandan swiss roll dari Bee's bakery yang gebu lagi mantop dan tedap . Dulu sebelum kenal ngan Secret Recipe  & Lavender aku memang  selalu beli kek  kat  Bee's Bakery, sekarang ni  je aku dah  jarang beli  kek kat situ mungkin sebab kat situ  tak banyak pilihan kot.

Dari aku kecik sampai la sekarang ni ,aku suka sangat makan pandan swiss roll ngan coklat swiss roll. Dula Arwah mak suka  belikan  untuk anak -anak dia swiss roll kat kedai kek jepun, zaman dulu kat Port Klang ni kedai kek jepun paling femes , almaklumlah harga kek dan roti kat situ sesuailah untuk golongan marhaen cam family aku. 

Aku pernah cuba buat kek swiss roll , tapi tak jadi terus fed up, tak nak aku buat lagi, menghabiskan beras je. Mak malu nak tunjuk kat kengkawan swiss roll yang tak jadi tu, buruk beno langsung tak de rupa swiss roll . Ihuk huk huk .InsyaAllah bila ilmu swiss roll aku dah penuh di dada , baru aku akan cuba buat sekali lagi .

Jemput makan pandan swiss roll ni terbaek dari ladang- Sebelum ni Firdaus  hanya suka  makan kek coklat ngan cheese kek je, kek yang berkrim dia kurang minat tak sangka   first time makan pandan swiss roll ni dia boleh suka plak..
Gebu dan mantop terbaek dari ladang 
harga Rm5.50 kot aku pun dah lupa reganya.




Tak payah baca ni sekadar luahan, kalau nak sangat baca ada aku kesah : (


Percaya tak ?, ada masa dan ketikanya kita susah nak menegakkan kebenaran atau meluahkan pendapat, saat tu kita hanya mampu terdiam dan membisu seribu bahasa.
pasrah jelah


okey InsyaAllah panjang umur jumpa lagi.


Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina