Monday, April 23, 2012

mentaliti

Kepada sesiapa yang ada baca cite aku hari minggu tu mesti tahu apa yang aku maksudkan ngan "kerana nila setitik rosak susu sebelanga". Kenapalah  ada orang yang masih tak paham ngan maksud aku yang sebenar, aku terkilan sangat bila pakcik "budak"  yang aku tak sebut cara jelas tu  tak puas hati ngan  cite aku semalam , dia  meninggalkan komen yang tak berapa sedap aku nak siarkan. Pakcik oh pakcik dahlah pakcik tak berterima kasih orang doakan yang terbaek untuk keluarga pakcik, boleh plak pakcik bagi saya amaran suruh padam cite saya tu, kemudian pakcik tuduh saya wat cite tu semata-mata nak naikkan rating rate view blog saya . Pakcik saya tak de masa nak buat cite yang nak menaikkan rating rate view blog saya, kalau saya nak buat pun banyak lagi cite yang lebih gempak dari cite pasal keluarga pakcik. Dahlah pakcik bagi saya amaran boleh plak pakcik bagi no hp pakcik ngan alamat sekali suruh saya datang ke rumah pakcik untuk melihat keadaan sebenar  dalam rumah pakcik sekarang ni. Pakcik lenkali bacalah cite saya sampai habis dulu , kemudian baru buat kesimpulan.fedup ngan mentaliti orang kita dah lumrah dunia barangkali orang yang suka berterus terang dan lantang menyuarakan pendapat sering disalah anggap oleh orang sekeliling.Tinggalkanlah pakcik tu  dengan dunia dia sendiri

Berbalik pada cite sebenar , hari tu aku ngan Firdaus rancang pegi beli makanan kat pasar malam, sampai pasar malam boleh plak kitaorang berdua melencong ke kedai makan berhampiran , kemudian terus makan kat situ sekali.Masa tu suami tak ikut sama, dia ada keja lain.Kadang-kadang berdua lebih baik : )
Dah tak dapat nak  bezakan yang mana satu kedai makan, yang mana satu pasar malam : )
siloghat ni sekarang dah pandai melawan.
Firdaus ngan nasi goreng cina ngan seketul ayam goreng
Aku suka makan nasi ngan apa saje sup-tolak sup hidungtonyokye .
kailan ikan masin
Firdaus ngan ice blended vanilla.


okeylah kengkawan biarlah aku pujuk hati aku sendiri, malas nak cite banyak, diam tu lebih baikkan?.Semoga Allah SWT panjangkan umur pakcik dan keluarga pakcik. Satu  je saya nak bagitau pakcik, saya  salute ngan pakcik masih ada masa  lagi  baca blog saya  sedangkan pada  masa yang sama keluarga pakcik ditimpa masalah : )

Jangan ikut sangat

Advertisements

anak-anak cik ina