Monday, June 7, 2010

Marina Nugget Ayam Tempura



Korang pernah beli Marina nugget ayam Tempura.Ini pun produk syarikat tempat kerja aku gak.cubalah.Tempura ni berbeza dari nugget.memang nama pun ada nugget, tapi tempura tu maksudnya isi ayam yang disalut tepung.tempura tidak mengandungi lemak.




Kalau nak goreng , biarkan minyak betul -betul panas dan banyak.Untuk gorengan kali kedua pun, biarkan minyak tu betul-betul panas.kalau nak dapatkan tempura nugget yang molek dan cantik, jangan nyahbekukan(defrost) .Keluarkan dari peti ais terus goreng. Tip kalau nak goreng makanan yang frozen, sila baca kat label cara mengoreng.Jadi korang boleh tahu, samaada satu -satu produk kena goreng frozen, atau kena nyah bekukan(defrost)




Marina Nugget Ayam Tempura sodap dimakan panas-panas.




Dapat dicicah bersama mayonis ngan cili sos.Jangan tak cuba.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina