Friday, October 29, 2010

Abang Jet bersiaran lagi

Bersama DJ Abang Jet
Stesyen radio : star FM (0.99)
Rancangan : lepas geram

Pemanggil pertama


Abang Jet : Siapa disana
Pemanggil : Saya Siti, dari Jerantut
Abang Jet : Apa yang nak digeramkan sangat siti?
Pemanggil : Saya benggang ngan Noni , kawan sepejabat.
Abang Jet : Apa yang dia dah buat kat ko?
Pemanggil : Saya dah anggap Noni ni cam adik kandung sendiri, apa yang saya makan , dia makan.Segala rahsia saya, rahsia dia jugak. Baik sangat, cam isi ngan kuku. Alih-alih, saya dapat tahu dia cucuk boss, supaya tukarkan tempat saya. Dia kata kat saya tak boleh buat kerja, pemalas.Tak sedar diri punya kawan.
Abang Jet : Mana Siti tahu, Noni buat cam tu :
Pemanggil : Sumber yang boleh dipercayai.
Abang Jet : Siti , jangan dengar sebelah pihak, tanya kawan awak tu dulu.
Pemanggil : Cukup hanya sekali.Saya percaya, dah banyak kali dia tikam saya dari belakang
Abang Jet : Pesanan terakhir untuk Noni
Pemanggil : Go to heaven.


Pemanggil Kedua

Abang Jet : Siapa disana
Pemanggil : Maimon dari N.Sembilan
Abang Jet : Apa kes subuh-subuh ni?
Maimon : Ingat tak dulu saya ada call, yang saya ngan mak mertua tak bertegur, pasal sotong bergula.
Abang Jet : Tak berapa ingatlah Kali ni pasal apa pulak?
Maimon : Semalam saya terbangun lebih kurang pukul 6 pagi. Saya ingat nak buat sarapan, perut pulak memulas. Saya pergilah buang air besar dulu, keluar dari jamban, saya tengok mulut mak mertua saya muncung sedepa. Rupanya, dia marah saya buang air besar.Dia kata geli, siap pesan lagi, lain kali buat sarapan dulu sebelum buang air besar. Sakit hati betullah, kalau dah perut nak memerut , takkan boleh tahan.Tak paham betullah.
Abang Jet : Sabar jelah puan maimon. Orang tua, biasalah macam tu.cerewet.



Pemanggil Ketiga


Abang Jet : Siapa di sana
Pemanggil : Abang Syed dari Ulu Bernam
Abang Jet : Abang Syed, Apa kes, subuh -subuh lagi nak lepas geram.
Pemanggil : Saya nak lepas geram sangat dengan orang rumah saya.
Abang Jet : Kenapa ngan orang rumah abang Syed?
Pemanggil : Saya dah tak boleh tahan lagi, dia buat saya cam orang gaji. Masak, basuh baju , hidang air untuk orang datang semuanya saya kena buat.
Abang Jet : Kenapa tak tegur cara baik?
Pemanggil : Abang syed rasa , orang rumah abang tu, main bomoh, sebab tu abang cam dengar je cakap dia. Nak marah pun tak boleh.Depan Jet ni beranilah abang Syed tinggi suara.Balik rumah cam tikus mondok.Okeylah Jet, tu ah orang rumah abang dah menjerit cam tarzan, suruh salin pampers anak.
Abang Jet : Okey okey abang Syed, lain kali call lagi.




Pemanggil keempat

Abang Jet : Siapa di sana?
Pemanggil : Saya kak Gayah dari Ulu Bernam
Abang Jet : Apa yang nak digeramkan kak Gayah?
Pemanggil : Akak geram sangat ngan siminah yang goda laki akak tu. Sampai pekan sabak Bernam, laki akak bawak dia naik motor. Laki akak ni, bila suruh pergi beli ikan masin kat kedai depan rumah ni, banyak saja alasannnya. Kalau membawa siminah tu sampai ke pekan Sabak, laju je. Siminah tu pun satu, kalau dah janda , buatlah cara janda. Selamba badak dia nak usung laki aku dalam kampung ni. Dia ingat aku ni tunggul mati ke? Hari tu baru apek ikan tu mengadu, dia tak nak bayar hutang, disuruhnya apek tu datang tidur rumah dia.Laki aku ni, memang tak sedar diri betul, Perempuan cam tu pun, dia gilakan.
Abang Jet : sabar, sabar kak Gayah. Apa pesanan terakhir kak Gayah untuk siminah ni.
Pemanggil : You and my husband go to hell.






Senyum tapir : Apa khabarlah SiMinah sekarang? Berapa banyaklah apek ikan yang dah menjadi mangsanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jangan ikut sangat

Advertisements

Twitter

anak-anak cik ina